پاسخ های رئیس بانک مرکزی افغانستان به سوالات نمایندگان سنا درباره افزایش نرخ دالر

رئیس بانک مرکزی افغانستان امروز برای پاسخگویی درباره افزایش بی سابقه ارزش دالر در برابر پول افغانی به مجلس سنای این کشور رفت.

پاسخ های رئیس بانک مرکزی افغانستان به سوالات نمایندگان سنا درباره افزایش نرخ دالربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس بانک مرکزی افغانستان امروز برای پاسخگویی درباره افزایش بی سابقه ارزش دالر در برابر پول افغانی به مجلس سنای این کشور رفت.

خلیل صدیق، رئیس بانک مرکزی افغانستان در این نشست تاکید کرد که تدابیر این بانک برای جلوگیری از نوسانات پولی موثر بوده است اما عدم تعادل در میزان صادرات و واردات و ادامه جنگ و بی ثباتی سیاسی در کشور عواملی هستند که ثبات پول افغانی را نیز موثر ساخته اند.

صدیق افزود: بانک مرکزی نمی‌تواند سطح تولیدات را افزایش دهد و بحران سیاسی و امنیت کشور را حل کند.

به گفته وی، افغانستان در سال گذشته مجموعا 7.4 میلیارد دالر واردات داشت ولی در مقابل 875 میلیون دالر صادرات داشته است که با این وجود نمی توان توقع رشد اقتصادی و ثبات پولی را داشت.

ئیس بانک مرکزی افغانستان اظهار داشت: در وضعیت موجود، تنها کاری که بانک مرکزی برای ثابت نگهداشتن ارزش افغانی کرده این است که با جمع آوری 35 میلیارد پول نقد غیر ضروری از بازار در بدل عرضه مقطعی دالر، از تورم پولی در بازارهای کشور جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار