تولید بیش از ۱۰ هزار قطعه ماهی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: یکی از طرح‌های اقتتصاد مقاومتی شهرستان رفسنجان ایجاد استخر پرورش ماهی است که در فاز نخست این طرح هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار قطعه ماهی از این استخر برداشت و روانه بازار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مجید فصیحی هرندی، فرماندار رفسنجان گفت: با هدف توانمندسازی مردم مناطق محروم راه اندازی مجموعه پرورش ماهی ضمن اشتغالزایی توانسته برای این مناطق درآمدزایی ایجاد کند.

فصیحی افزود: هزار متر مربع استخر پرورش ماهی دیگر در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط دانشگاه ولیعصر (عج) در منطقه شاهزاده عباس رفسنجان احداث می‌شود.

وی بیان داشت: فاز دوم این طرح نیز در قالب ۲ هزار متر مربع استخر با ظرفیت پرورش افزون بر ۱۲۰ هزار قطعه بچه ماهی در دست اجرا است.

فرماندار رفسنجان گفت: ایجاد قابلیت‌های فرهنگی در مناطق و شهرستان‌ها موجب کاهش موانع توسعه و رونق اقتصادی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همفکری در توسعه شهرستان رفسنجان مفید است گفت: دانشگاه با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند توسعه منطقه را رقم بزند بنابراین دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و توسعه دخیل است.

وی افزود: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان از سه سال قبل طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله کشت زعفران و گل محمدی را در مناطق محروم این شهرستان در حال اجرا دارد که از اهداف مهم اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط این دانشگاه توانمندسازی مردم در راستای اشتغال و درآمدزایی و توسعه منطقه است.

حسن رنجبر عسکری با اشاره به اینکه از سه سال قبل در این شهرستان با تفکر بزرگ توانمندسازی مردم دست به ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی زدیم بیان کرد: می‌طلبد در کنار حفظ بخش کشاورزی به بخش‌های دیگر نیز اهمیت داد و ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی از آن دسته بحث‌های نجات بخش جامعه از معضل بیکاری و ایجاد رونق تولید است.

۲ هزار متر مربع حوضچه پرورش ماهی در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه شاه زاده عباس رفسنجان احداث می‌شود.
انتهای پیام/ی

ساخت حوضچه پرورش ماهی در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار