سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

آخرین وضعیت اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان/ توجه به ارتقای مدیریت آموزشگاهی

حسینی گفت:نظام رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای امسال انجام می‌شود همچنین ارتقای مدیریت آموزشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد.

حسبیبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه همایش مهر خوبان و در جمع خبرنگاران درباره روند اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: رتبه بودی معلمان اصلاحیه کوچکی دارد و پس از آن به صحن هیئت دولت می‌رود.

وی ادامه داد: البته در جلسه دیروز شورای اقتصادی با حضور سران سه قوه  اعتبار بخش اول و دوم رتبه بندی تامین شده است که آن را اجرایی کنیم البته رتبه بندی اعتباری بیشتری می خواهد البته تلاش می کنیم آن را محقق کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از راه‌های انگیزه معلمان رتبه‌بندی است که البته مقدمه آن سنجش صلاحیت حرفه ای خواهد بود و آقای بطحایی به آن تاکید داشتند.

حسینی درباره اولویت‌های فعالیتش در دوران سرپرستی گفت: چه در مدت سرپرستی و چه غیر از این زمان، خواه من یا هر فرد دیگر قطعا اولویت کاریمان مدیریت در نظام تعلیم و تربیت و تحقق متازن سند تحول بنیادین است.

وی با اشاره به وجود ۶ زیر نظام سند تحول بنیادین و تصویب آن گفت: اجرایی سازی این زیرنظام ها در دستور کار داریم ؛ ۴۴ درصد سند تحول نظام راهبردی و مدیریتی و ۲۰ درصد آن خرده نظام مربوط به نیروی انسانی است و درمجموع ۶۴ درصد سند تحول بنیادین مربوط به نظام راهبردی و مدیریتی و انسانی است و این اولویت برای ما مشخص می‌کند که ارتقای مدیریت در آموزش و پرورش و مدیریت آموزشگاهی و ارتقای انگیزش و صلاحیت حرفه‌ای معلمان باید مورد توجه باشد.

خداحافظی با بخاری‌های نفتی تا اول مهر امسال

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به وضعیت مدارس کشور هم اشاره و اظهار کرد: حدود یک سوم از مدارس ما تخریبی است و  تمام تلاش در سازمان نوسازی مدارس دسترسی به مدارس استاندارد است.

وی با بیان اینکه  خیرین بیش از ۲۰ سال است که فعالیت دارد، گفت:  بیش از ۳۰ هزار خیر، ۱۳۰ هزار کلاس درس ساخته اند که معادل یک سوم مدارس ما را شامل می‌شود.

حسینی همچنین از حذف مدارس خشت و گلی خبر داد و تصریح کرد:  تلاش می‌کنیم تا اول مهرماه بخاری های نفتی هم محو و استاندارد شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار