پرداخت ۳۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان لرستان

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان گفت: تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۹ هزار و ۱۸۰ واحد سیلزده این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا خواجه‌ای گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

وی اظهار داشت: با صاحبان سه هزار واحد مسکونی نیز برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن قرار داد منعقد شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان اضافه کرد: تا کنون عملیات آوار برداری یک هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی پایان یافته و یک هزار و ۱۲۰ واحد پی کنی شده و آرماتوربندی، بتن ریزی و اسکلت ۳۰۶ واحد مسکونی نیز پایان انجام شده است.
خواجه‌ای با اشاره به آغاز عملیات تعمیر چهار هزار واحد مسکونی بیان کرد: تا کنون به صاحبان ۵۷۴ واحد صنفی و تجاری کمک‌های بلاعوض پرداخت شده و اعطای تسهیلات سرمایه‌ای نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: حدود پنج هزار تن سیمان رایگان در مناطق سیل زده توزیع شده و تفاهم اولیه با سازمان بسیج سازندگی برای انجام کار‌های مربوط به ۵۰۰ واحد احداثی روستایی و یکهزار و ۶۰۰ واحد تعمیری در مناطق سیل زده لرستان منعقد و مقرر شده بررسی‌های لازم برای اقدامات بیشتر صورت گیرد.

به هر خانوار خسارت دیده سیل ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود پنج درصد تعلق می‌گیرد.

برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض خواهد بود.

همچنین میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض واحد‌های صنفی به ترتیب ۱۰ تا ۲۰ و ۳ تا ۵ میلیون تومان اعلام شده است.

برای واحد‌های صنفی احداثی نیز ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات با توجه به متراژ مغازه پرداخت می‌شود.

تسهیلات سرمایه‌ای برای اجناس و موجودی واحد‌های صنفی نیز از ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان است که برآورد خسارت برعهده کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، صنعت، معدن تجارت و بنیاد مسکن است.

۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان بر اثر سیل خسارت دیده و در مجموع استان متحمل ۱۰ هزار میلیارد تومان ضرر ناشی از سیل فروردین امسال شده است.

انتهای پیام/د

۳۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان لرستان پرداخت شد

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.