اجرای شبکه جدید برق روستا‌های سیلزده رودبار کوهدشت آغاز شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: خط جدید روستا‌های چغاسبز نقدعلی و قبر محمد مراد در منطقه رودبار شهرستان کوهدشت طراحی و اجرایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،فریدون خودنیا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طراحی و اجرای خط جدید چغاسبز نقدعلی و قبر محمد مراد در منطقه رودبار شهرستان کوهدشت به طول ۱۰ کیلومتر از بیستم خرداد ماه آغاز شد.

وی اظهار داشت: شبکه برق روستا‌های فوق در اثر سیل تخریب و به صورت موقت برقدار شده بودند که با توجه به فرارسیدن فصل گرما در شرایط بحرانی قرار داشتند و رسیدگی به وضعیت خدمات دهی به آنان جزء اولویت‌های استان بود.

وی بیان کرد: شبکه‌های توزیع برق روستا‌ها بطور کلی زیر آب رفته بود و طراحی مسیر جدید برق به دور از هر گونه خطر سیلاب در دستور کار قرار گرفت.

خودنیا با اشاره به سخت گذر بودن منطقه اضافه کرد: یکی از پیمانکاران توانمند برای اجرای این طرح انتخاب و مقرر شده به مدت ۱۰ روز این طرح را اجرایی و تحویل دهد.

وی ادامه داد: این ۲ روستا از نظر جغرافیایی تابعه شهرستان کوهدشت هستند، اما تأمین برق آن‌ها به عهده شرکت توزیع استان ایلام بود که با توجه به شرایط تخریب جاده و مسیر شبکه‌های برق رسانی، این مهم توسط برق شهرستان کوهدشت اجرایی شد.

وی گفت: بر اساس اعلام شرکت توزیع برق کوهدشت، روستا‌های فوق در محدوده سد سیمره قرار دارند و باید تمهیدات ویژه‌ای برای آن‌ها اتخاذ شود تا در شرایط بحرانی احتمالی آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.

خودنیا ادامه داد: ۲ روستا ۱۰۴ خانوار دارند و اعتبار لازم برای اجرای برق رسانی به ان‌ها در یک محیط کوهستانی بیش از هشت میلیارد ریال هزینه می‌شود.

سیل امسال ۱۱۰ پست هوایی و زمینی عمومی استان را تخریب کرد و به ۱۸۰ پست اختصاصی برق نیز آسیب زد؛ و در مجموع ۴۸۰ کیلومتر شبکه برق استان تخریب و برق یکهزار و ۱۴۵ روستا قطع شد.

یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال خسارت سیل به شبکه‌های برق لرستان برآورد و تاکنون بیش از ۲۶۰ کیلومتر اصلاح و احداث شبکه انجام شده است.

۲ هزار و ۷۱۵ روستای لرستان برق دار هستند و تعداد مشترکان بیش از ۶۲۵ هزار مورد است.

انتهای پیام/پ

برق رسانی به مناطق سیل زده در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.