مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از افزایش بیش از ۷ هزار درصدی روستا‌های برخوردار از نعمت برق در استان خبرداد.

فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان،در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  با اشاره به روستا‌های برق رسانی شده قبل از پیروزی انقلاب در لرستان، گفت:قبل از انقلاب اسلانی فقط ۳۷ روستای لرستان برق رسانی شده بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد روستا‌های برق رسانی شده به ۲ هزار و ۶۷۸ روستا رسیده است که رشد هفت هزار و ۱۳۸ درصد‌ی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان،افزود: در زمینه طول خطوط فشار متوسط هوایی و زمینی برق در استان شاهد افزایش هزار و ۸۸۰ درصدی بعد از پیروزی انقلاب بوده ایم و در حال حاضر ۱۰ هزار و ۱۳۰ کیلومتر خطوط فشار متوسط هوایی و زمینی برق در استان داریم.

وی اظهار داشت: تعداد ایستگاه‌های انتقال برق استان قبل از پیروزی انقلاب تنها دو مورد بوده است که با اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته به تعداد ایستگاه‌های انتقال برق لرستان پس از انقلاب، پنج مورد اضافه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۷ ایستگاه انتقال برق در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب شاهد رشد ۱۵۰ درصدی در حوزه ایستگاه‌های انتقال برق در استان هستیم.

خودنیا با اشاره به میزان ظرفیت این ایستگاه‌های انتقال برق در لرستان، عنوان کرد: میزان ظرفیت ایستگاه‌های انتقال برق استان قبل از انقلاب ۱۶۰ مگاولت آمپر بوده که بعد از پیروزی انقلاب به این عدد دو هزار و ۷۸۵ مگاولت آمپر اضافه شده است.

وی، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت ایستگاه‌های انتقال برق استان دو هزار و ۹۴۵ مگاولت آمپر است و با مجموعه اقدامات صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب در این زمینه شاهد افزایش هزار و ۶۴۱ درصدی در استان بوده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد ایستگاه‌های فوق توزیع برق در لرستان قبل از پیروزی انقلاب، تصریح کرد: این عدد قبل از پیروزی انقلاب هفت مورد بوده است، پس از پیروزی انقلاب با مجموعه اقدامات صورت گرفته به این عدد ۳۸ مورد اضافه شد و در این زمینه شاهد افزایش ۴۴۳ درصدی هستیم.

خودنیا، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵ ایستگاه فوق توزیع برق در لرستان فعالیت دارند.

وی همچنین میزان ظرفیت ایستگاه‌های فوق توزیع برق استان را قبل از پیروزی انقلاب ۱۷۰ مگاولت آمپر عنوان کرد و افزود: پس از انقلاب به این عدد هزار و ۷۴۷ مگاولت آمپر اضافه شد و در این زمینه نیز شاهد رشد ۹۲۸ درصدی در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، در مجموع ظرفیت ایستگاه‌های فوق توزیع برق استان را هزار و ۹۱۷ مگاولت آمپر عنوان کرد.

خودنیا در ادامه سخنان خود با اشاره به طول خطوط فشار متوسط هوایی و زمینی برق استان، بیان داشت: این عدد قبل از پیروزی انقلاب ۴۸۷ کیلومتر بوده است.

وی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به میزان طول خطوط فشار متوسط هوایی و زمینی برق لرستان، ۹ هزار و ۶۴۳ کیلومتر اضافه شد.

خودنیا همچنین با اشاره به طول خطوط فشار ضعیف هوایی و زمینی برق لرستان قبل از پیروزی انقلاب، بیان داشت: این عدد قبل از انقلاب ۴۸۲ کیلومتر بوده که با مجموعه اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب ۵ هزار و ۳۰۸ کیلومتر خطوط فشار ضعیف هوایی و زمینی احداث شد.

وی، افزود: در زمینه اجرای خطوط فشار ضعیف هوایی و زمینی برق در استان شاهد افزایش هزار و یک درصدی بوده ایم و در حال حاضر این عدد در استان ۵ هزار و ۷۹۰ کیلومتر در استان است.

مدیرعامل شرکت برق لرستان با اشاره به تعداد پست‌های ۲۰ کیلوولت هوایی و زمینی برق لرستان قبل از پیروزی انقلاب، عنوان کرد: این عدد ۳۹۱ دستگاه بوده است که پس از انقلاب نیز ۱۵ هزار و ۷۵۷ دستگاه پست به این تعداد اضافه شده است.

خودنیا، بیان داشت: در زمینه ایجاد پست‌های ۲۰ کیلوولت هوایی و زمینی برق در استان شاهد افزایش سه هزار و ۹۳۰ درصدی بوده ایم و در حال حاضر ۱۶ هزار و ۱۴۸ پست ۲۰ کیلوولت هوایی و زمینی برق در لرستان وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد چراغ‌های برق معابر در استان را قبل از پیروزی انقلاب ۱۲ هزار و ۳۶۵ دستگاه اعلام کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب ۱۷۸ هزار و ۷۲۱ چراغ برق نیز احداث شده و در این زمینه شاهد افزایش هزار و ۳۴۵ درصدی در استان هستیم و هم اکنون ۱۹۱ هزار و ۸۶ دستگاه چراغ برق معابر در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برق لرستان همچنین تعداد مشترکان برق در استان قبل از پیروزی انقلاب را ۵۲ هزار و ۷۷۹ مورد عنوان کرد و افزود: به این عدد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷۸ هزار و ۳۲۶ مورد اضافه شده است.

خودنیا، تصریح کرد: در زمینه تعداد مشترکین برق در استان بعد از پیروزی انقلاب شاهد افزایش ۹۹۶ درصدی بوده ایم و در حال حاضر ۶۳۱ هزار و ۱۰۵ مشترک برق در لرستان وجود دارد.

وی، بیان داشت: همچنین پیک بار همزمان برق قبل از پیروزی انقلاب در استان ۳۰ مگاوات بوده که این عدد بعد از پیروزی انقلاب به ۶۲۰ مگاوات رسیده است که در این زمینه نیز هزار و ۸۶۷ درصد رشد داشته ایم.

انتهای پیام/م

افزایش بیش از ۷ هزار درصدی روستا‌های برخوردار از نعمت برق

برچسب ها: وزارت نیرو ، دهه فجر97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.