ناظمی که سالهاست وقت و جوانی اش را صرف خدمت به دانش آموزان محروم خود می کند.

قلبی که برای محرومیت‌ها می‌تپدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خانم تاران ۲۸ سال است که در آموزش و پروش سابقه کار دارد و در شهر کرمان زندگی می‌کند، آرزو تاران ۴۴ سال دارد و نوع خاصی از زندگی را برای خودش انتخاب کرده است.

وی برای خانواده‌های دانش آموزان محرومش کارآفرینی می‌کند و تلاشش این است که لبخندی دائمی را به آن‌ها هدیه کند.

تاران گفـت: محل کارم در حاشیه کرمان؛ جایی به اسم شرف‌آباد است،۱۲ سال است که در یکی از مدرسه‌های این منطقه کار می‌کنم، سال‌ها معلم مقطع ابتدایی بودم، اما  دچار بیماری قلبی شدم؛ بیماری‌ای که به طرز عجیبی بروز کرد.

وی بیان داشت: دیگر نمی‌توانستم آن طور که باید به بچه‌هایم برسم، برای همین الان حدود ۸ سال است که در سمت معاون آموزشی فعالیت می‌کنم.

وی می‌توانست بعد از چند ساعت تدریس به خانه‌اش بازگردد و به کار‌های روزمره برسد ومی‌توانست درمدرسه‌ای درمرکز شهر تدریس کند و چشمش را به روی خیلی چیز‌ها ببندد.

تاران گفت: مدرک تحصیلی من لیسانس است و می‌توانستم در شرایط دیگر و حتی در مقاطع بالاتر تدریس کنم، اما همیشه دبستان را دوست داشتم شاید، چون بچه‌های دبستانی معصوم‌ترهستند.

قلبی که برای محرومیت‌ها می‌تپد

وی تصریح کرد: چند سال پیش بیماری قلبی سختی گرفتم و فکر نمی‌کردم که زنده بمانم، اما خدا به من عمر دوباره داد.

وی افزود: من یک‌بار مرگ را تجربه کردم و حالا دارم دوباره نفس می‌کشم، یعنی مأمور برای انجام کاری شده ام که خدا خواسته است و مرا دراین مسیر قرار داده است.

تاران بیان داشت:  یک بار وقتی دنبال یکی از شاگردهایم رفتم، متوجه شدم که او در گوشه‌ای از یک مخروبه پناه گرفته است، متوجه شدم برخی شاگردهایم در پارکینگ یک خانه زندگی می‌کنند، سر چهارراه‌ها کار می‌کنند و بی‌سرپرست و یا بدسرپرست هستند.

وی بیان داشت:در نهایت ۱۱۰ خانواده را شناسایی کردم تا بتوانم با کمک دوستان خیرم آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم، بعضی بچه‌ها را به پرورشگاه تحویل دادم تا شرایط زندگی‌شان بهتر شود.

وی علت این اقدام را به دلیل شلوغی خیریه‌های خصوصی اعلام کرد و گفت:این مراکز به بچه‌ها به خوبی نمی رسند.

وی گفت:همچنین والدین چندتا از بچه‌ها را هم برای ترک اعتیاد به کمپ فرستادیم و البته هیچ ارگانی برای کمک در هزینه‌ها با ما همکاری نکرد.

قلبی که برای محرومیت‌ها می‌تپد

کاظمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان هم در این گفتگو بیان داشت:خانم تاران توانسته با کمک دوستانش برای مادران بچه‌های تحت پوشش کارآفرینی کند.

وی بیان داشت: برای بهترشدن زندگی بچه‌هایش برای مادرهایشان شغل ایجادکرده است و به آن‌ها هنر پته‌دوزی را آموزش داده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۱۰ خانواده تحت حمایت این معلم خیرخواه هستند که پشتکار، جدیت و ایمان قلبی مانع از دلسردی در این مسیر و راه شده است، ادامه داد: آرزو تاران به خاطر فعالیت‌هایش در مدرسه دختران در شرف‌آباد کرمان سرشناس شده است واکنون در این منطقه هر کس هر مشکلی داشته باشد به وی مراجعه می‌کند.

وی افزود: این مدرسه ۵۰۰ دانش‌آموز دارد و تعدادی از این دانش‌آموزان محروم هستند که رسیدگی بیشتری می‌خواهند.

کاظمی افزود: او از ۷ صبح که از خانه بیرون می‌زند تا حدود ۸ شب درگیر کار‌های بچه‌های مدرسه و خانواده‌هایشان است و همسرش هم به وی کمک می‌کند.

وی گفت:خانم تاران در حالی تمام این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد که حقوق خالص دریافتی‌اش از آموزش و پرورش دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

امروز قلب خانم تاران آرام است و شرایط هر چقدر هم که سخت شود باز در کنار بچه‌ها خواهد ماند.

شرف آباد منطقه‌ای محروم در حاشیه شهر کرمان است که نیازمند حمایت و نگاه خاص و ویژه خیرین است.

گزارش از کلثوم نجفی

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار