‌طوفان حاره‌ای «وایو» در شمال اقیانوس هند تشکیل شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت کم فشار حاره‌ای و عمیق‌تر شدن تلاطم دریایی موجود در شمال اقیانوس هند، یک طوفان حاره‌ای در این منطقه شکل گرفت که به صورت مستقیم خطری برای سواحل ایران ندارد.

‌طوفان حاره‌ای «وایو» در شمال اقیانوس هند تشکیل شدمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  اگر چه این طوفان خطری برای سواحل جنوب ایران در پی ندارد، اما هشدار‌های ما برای کشتی‌های تجاری و شناور‌های فراساحل استان است که در اقیانوس هند فعالیت دارند. آن‌ها باید توجه داشته باشند که از تردد در محدوده فعالیت طوفان تا زمان فروکش کردن آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که بیشینه سرعت وزش این طوفان در منطقه فعالیت خود به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: نخستین الگو‌های پیش بینی مسیر حرکت این طوفان نشان می‌دهد که «وایو» تا ۶۹ درجه طول شرقی و ۲۳ درجه عرض شمالی پیش روی می‌کند.

حیدری با بیان اینکه وزش باد‌های شدید و ریزش بارش‌های سنگین از ویژگی‌های طوفان‌های حاره‌ای است، افزود: توصیه می‌شود دریانوردان فراساحل استان تا زمان تضعیف طوفان پیگیر آخرین وضعیت آن باشند و به صورت اکید از حرکت به سمت سواحل نیمه غربی اقیانوس هند و جنوب غربی پاکستان خودداری کنند.

وی گفت: طوفان وایو صبح امروز در موقعیت طول جغرافیایی ۷۰.۶ درجه شرقی و عرض جغرافیایی ۱۳.۹ درجه شمالی، شمال اقیانوس هند قرار داشته و با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت به سمت شمال و شمال غربی در حال حرکت است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می‌شود این طوفان روز جمعه در سواحل جنوبی پاکستان تضعیف شود.

حیدری تصریح کرد: پایش طوفان تا زمان ضعیف شدن در اداره کل هواشناسی استان ادامه می‌یابد و هر گونه تغییر احتمالی در شدت و مسیر حرکت آن به اطلاع فعالین دریایی جنوب استان خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

طوفان حاره ای در فراساحل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار