مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۰۰ کارشناس بهداشت غربالگری فشار خون کارگران کارخانه‌های خراسان رضوی را انجام می‌دهند.

غربالگری فشار خون کارگران کارخانه‌های خراسان رضوی توسط۲۰۰کارشناسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسنی مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:   بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای مرحله اجرایی کنترل فشار خون یک صد و ۵۰ هزار نفر از شاغلان کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی واقع در مناطق زیر پوشش دانشگاه از نظر فشار خون مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برای غربالگری فشار خون کارگران شاغل در کارخانه‌های استان خراسان رضوی   ۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط حرفه‌ای، بهداشت یار کار و بهگر در مراکز بهداشت کار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی استان آموزش دیده‌اند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای طرح فشار خون افراد اندازه‌گیری شده و در سامانه کشوری ثبت می‌شود و افرادی که حداکثر و حداقل فشار خون آنان به ترتیب از ۱۴۰ و ۹۰ بیشتر باشد مبتلا به پرفشاری خون تشخیص داده شده و تحت کنترل و مراقبت قرار می‌گیرند.

حسنی همچنین در خصوص اقدامات نظارتی انجام شده در ماه رمضان افزود : در بازرسی‌های انجام شده در طول ماه مبارک رمضان ۱۱۰ هزار و ۳۰۴ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد.

وی تصریح  کرد: در ماه رمضان ۱۹۸ تیم به همراه ۳۸۳ کارشناس از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید کردند که بر اساس آن ۷۳۹ مورد تخلف به دادگاه معرفی شد که در این میان ۱۰۸ مورد نیز پلمپ شد.
 
انتهای پیام //ا.ز
 

آموزش ۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط حرفه‌ای، بهداشت یار کار و بهگر در مراکز بهداشت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.