بهره برداری از فاز ۲ بوستان محلی راد در منطقه ثامن مشهد

گامی دیگر در جهت افزایش فضای سبز و بهبود طراوت و نشاط سیمای شهری در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی صورت گرفت.

بهره برداری از فاز ۲ بوستان محلی راد در منطقه ثامن مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن گفت:در راستای چشم انداز طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که در افق آن افزایش حدود ۶۵ هکتاری فضای سبز در اطراف بارگاه منور امام هشتم پیش بینی شده است، فاز ۲ پارک محلی راد به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این بوستان محلی که در محله راد و محدوده پائین خیابان، کوچه وحدت ۱/۳ و در فضایی به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع واقع شده، از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز و با تلاش مستمر خادمان شهر در منطقه ثامن در عرض ۳ ماه به پایان رسید.

وی بیان کرد:احداث فاز ۲ پارک راد با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال انجام شده که شامل اجرای اتصال به شبکه آبرسانی غیر شرب فضای سبز منطقه، عملیات عمرانی، نصب مبلمان شهری، کاشت درخت و... بوده است.

نعمتی گفت: گونه‌های شمشاد طلایی، رز هفت رنگ، سرو لاوسون، نارون و توت مجنون از موارد کشت شده در این پارک است تا فضای سبز متنوع وزیباتری در اختیارشهروندان قرار گیرد.

شهرداری منطقه ثامن افزود: تعداد ۱۰ نیمکت، ۱۰ عدد سطل زباله و ۱۵ پایه چراغ که در ساخت آن‌ها از طراحی هماهنگ با نقوش ایرانی و طرح‌های اسلیمی استفاده شده نیز در آن نصب شده است.

وی گفت: تا اواسط تابستان امسال نیز عملیات اجرایی احداث فاز۲ ره باغ سلام، فاز۲ ره باغ پردیس، فاز ۲ ره باغ نعیم و بوستان محلی واقع در شهید شوشتری ۷ به پایان خواهد رسید که در مجموع حدود ۸۰۰۰ مترمربع به فضای سبز منطقه ثامن افزوده می‌شود و سطح سبز موجود در بافت پیرامون حرم مطهررضوی به رقم تقریبی ۱۱ هکتار خواهد رسید و این در حالیست که پیش از آغاز اجرای طرح کل فضای سبز موجود در بافت حدود ۲و نیم هکتار بوده است.

انتهای پیام//ف.ح

 

تا اواسط تابستان حدود ۸۰۰۰ مترمربع به فضای سبز منطقه ثامن افزوده می شود

 
برچسب ها: شهرداری ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.