شبکه سی بی اس نیوز گزارش داد؛

تقلای دولت ترامپ برای ادامه فروش سلاح به عربستان

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی-نظامی، در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از تصمیم دولت ترامپ برای اجرای قرارداد فروش تسلیحات به عربستان دفاع می‌کند.

تقلای دولت ترامپ برای ادامه فروش سلاح به عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سی بی اس نیوز اعلام کرد یک مقام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در برابر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از قرارداد تسلیحاتی کاخ سفید با عربستان سعودی دفاع می‌کند.

این شبکه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: «آر کلارک کوپر» معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی-نظامی، روز چهارشنبه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از تصمیم دولت ترامپ برای اجرای قرارداد فروش تسلیحات به عربستان سعودی دفاع می‌کند. برخی اعضای کنگره، از جمله بسیاری از جمهوری‌خواهان، از دولت ترامپ بخاطر دور زدن کنگره در زمینه اجرای این قرارداد انتقاد کرده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ماه مه به کنگره اطلاع داد تصمیم دارد با استفاده از یک منفذ در قانون کنترل صادرات تسلیحات به فروش هفت میلیارد دلار انواع تسلیحات، مهمات و پشتیبانی خدمات سرویس و نگهداری هواپیما به عربستان سعودی و امارات عربی متحده و اردن ادامه دهد.

کوپر در مطالبی که برای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آماده کرده و در اختیار سی بی اس نیوز نیز قرار گرفته است خواهد گفت: "این قرارداد‌ها و گواهی اعلان وضع اضطراری (برای فروش تسلیحات) برای تامین نیاز‌های نظامی شرکای ما در مواجهه با یک تهدید منطقه‌ای فوری از جانب ایران؛ تقویت پایداری روابط دوجانبه ما از طریق اطمینان خاطر دادن به شرکایمان و حفظ برتری راهبردی در برابر رقبا است."

در همین حال «کریس مورفی» سناتور دموکرات و «تاد یانگ» سناتور جمهوریخواه روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفتند امیدوارند بتوانند درباره کمک امنیتی آمریکا به عربستان سعودی، از جمله درباره فروش تسلیحات به این کشور پس از بازبینی عملکرد آن در زمینه حقوق‌بشر، در صحن سنا رای گیری کنند.

برخی اعضای کنگره از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا، با دولت ترامپ بر سر روابط واشنگتن با سعودی‌ها دچار اختلاف شده‌اند. کنگره ماه آوریل قطعنامه‌ای را درباره لزوم کنار کشیدن آمریکا از جنگ تحت فرمان سعودی‌ها در یمن به تصویب رساند, اما ترامپ آن را وتو کرد. مجلس سنا به سبب نداشتن آراء کافی نتوانست بر این وتو فائق آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار