سناتور رند پال: با استفاده ترامپ از قدرت قانونی کنگره علیه مکزیک مخالفت خواهم کرد

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی با اشاره به تعرفه‌های تنبیهی دولت آمریکا علیه مکزیک اعلام کرد با استفاده رئیس‌جمهور از قدرت کنگره برای انجام این کار مخالفت خواهد کرد.

سناتور رند پال: با استفاده ترامپ از قدرت قانونی کنگره مخالفت خواهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در خصوص تعرفه‌های تنبیهی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه مکزیک گفت از استفاده ترامپ از قدرت قانونی کنگره حمایت نمی‌کند.

پال افزود رئیس جمهور در مقابل مخالفت‌ها با اعمال تعرفه‌های جدید علیه مکزیک مقاومت خواهد کرد و اعمال تعرفه‌های جدید را با اعلام وضعیت فوق‌العاده در مرز‌های جنوبی آمریکا توجیه خواهد کرد.

رند پال روز سه‌شنبه در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد اعلام حالت فوق العاده در مرز‌های آمریکا مانع قدرت قانونی کنگره برای ابراز مخالفت و یا تدوین قوانین می‌شود. سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی با اشاره به فروش سلاح به عربستان سعودی که با مخالفت‌هایی در کنگره مواجه است، گفت تعرفه‌ها و قوانین باید از کنگره نشات بگیرد و فکر می‌کنم نمی‌توانید درباره مسئله هزینه ها، تعرفه‌ها و همچنین فروش سلاح حالت فوق العاده اعلام کنید.

سناتور ایالت کنتاکی افزود: بنابراین فکر می‌کنم اگر شما به دنبال اداره حکومت با توسل به وضعیت فوق العاده باشید، تنها با تقویت مخالفت‌ها مواجه خواهید بود. حتی افرادی همانند خود من که عمدتا از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند نمی‌توانند به رئیس جمهور اجازه دهند تا از تمامی قدرت‌هایی که قانون اساسی به کنگره داده، استفاده کند.

ترامپ اخیرا در پیامی توئیتری هشدار داد در صورتیکه هیچ اقدامی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا صورت نگیرد، تعرفه‌های تجاری شرکت‌های مکزیکی را تهدید می‌کند. رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: مردم سال‌ها گفته اند که ما باید با مکزیک مذاکره کنیم. مشکل این است که مکزیک یک سوء استفاده‌کننده از آمریکا است، می‌گیرد، اما هرگز نمی‌دهد. دهه هاست که اوضاع به این شکل بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم دارد به منظور فشار بر مکزیک در راستای مقابله با مهاجران آمریکای مرکزی که قصد عبور از مرز‌های آمریکا را دارند، بر همه واردات مکزیک ۵ درصد تعرفه اعمال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار