ثبت یک روز به یاد استاد حمید سبزواری در تقویم رسمی کشور

ثبت یک روز به یاد استاد حمید سبزواری بنام روز شعر انقلاب در تقویم رسمی کشور در دست پیگیری است.

ثبت یک روز به یاد استاد حمید سبزواری در تقویم رسمی کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن در مجلس شورای اسلامی در مراسم سومین سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری که در محل آرامگاه وی در بوستان جانباز سبزوار گفت: استاد سبزواری شخصیت انقلابی بود که سابقه مبارزات او به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد و در قبل از انقلاب به لحاظ فعالیت‌های سیاسی به نوعی از کار برکنار شد.

وی افزود: در اوایل و پس از انقلاب اسلامی با سرودن اشعار حماسی و انقلابی از جمله شعر این بانگ آزادی و خمینی‌ای امام شور و هیجان خاصی را در میان مردم ایجاد کرد.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیز با سرودن اشعار حماسی خیلی به انسجام رزمندگان و تشویق به حضور جوانان در جبهه‌های جنگ کمک کرده است.

سبحانی فر با بیان اینکه استاد سبزواری با اشعار حماسی خود در پیروزی در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی داشته است بنابراین باید آثار وی برای نسل‌های آینده حفظ شود تا آن‌ها با زبان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس آشنا شوند، تاکید کرد: همچنین میراث به جای مانده استاد سبزواری به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته انقلاب شامل منزل قدیمی استاد سبزواری از سوی مسئولان حفظ شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: اشعار حمید سبزواری به نوعی نقد اجتماعی و آسیب شناسی فرهنگی است و با توجه به نیاز به دمیدن روح انقلاب در نسل جوان که مورد تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب می‌باشد باید از اشعار این شاعر انقلاب در این راستا بهره برد.

مروارید با اشاره به دریافت نشان درجه یک هنری توسط مرحوم حمید سبزواری و برگزیده شدن کتاب شعر ایشان به عنوان کتاب سال اشعار وی را شناسنامه انقلاب توصیف کرد و گفت: برای ثبت روز ۲۲ خرداد ماه به نام روز شعر انقلاب در تقویم رسمی کشور تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و امیدواریم با همکاری دیگر مسئولان مطالبه اهالی فرهنگ و هنر محقق شود.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

میراث به جای مانده استاد سبزواری باید حفظ شود

برچسب ها: اخبار هنرمندان ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار