در مشهد برگزار شد

نخستین جشنواره ملی نقالی و شاهنامه خوانی کودک و نوجوان

نخستین جشنواره ملی نقالی و شاهنامه خوانی کودک و نوجوان با حضور جمعی از مدیران شهری و ۲۵ کودک و نوجوان نقاله خوان در فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد برگزار شد.

نخستین جشنواره ملی نقالی و شاهنامه خوانی کودک و نوجوانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی زارعی معان شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف تشویق و ترغیب کودکان به یادگیری آموزه‌های شاهنامه و شناسایی و کشف استعداد‌های کودکان برگزار شد.


وی افزود: تعداد ۴۵۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۲۵ اثر انتخاب شده است و ۶ اثر به عنوان آثار نهایی این جشنواره برگزیده شدند.


معاون شهردار مشهد گفت: در نخستین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه خوانی، کودکان و نوجوانی در بازه سنی ۵ تا ۱۵ سال به اجرا پرداختند.


زارعی ادامه داد: در حقیقت با برگزاری این جشنواره کودکان ما یاد می‌گیرند عرق ملی، میهنی و مذهبی خود را نمایش دهند، کاری که فرزندان ما آغاز کرده‌اند پیوند دهنده دو عنصر مذهب در کنار ملیت و هویت ماست.




وی تصریح کرد: فردوسی بخشی از هویت همه ایرانی‌ها و فارسی زبانان سراسر دنیاست و خوشحالیم که این اتفاق در مشهد افتاده و با محوریت مشهد در این سطح سنی آغاز شده است.


انتهای پیام//م. ا
 
 

انتقال آموزه های شاهنامه از طریق برگزاری جشنواره های نقالی

برچسب ها: ادبیات ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.