ترامپ متهم به «قتل» غول مخابراتی چین شد!

رئیس شورای بازرگانی آمریکا و چین اقدام اخیر ترامپ در قرار دادن شرکت هوآوی در لیست سیاه را «قتل» توصیف کرد.

ترامپ متهم به «قتل» غول مخابراتی چین شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کریج آلن، رئیس شورای بازرگانی آمریکا و چین، اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را در اعمال محدودیت‌های بسیار بر هوآوی، غول مخابراتی چینی، به مثابه «قتل» دانست.

آلن در نشست سرمایه‌گذاری «سی ان بی سی» گفت: «اگر می‌خواهیم شرکت هوآوی را از شبکه خود خارج کنیم، این کار راحتی است. بیایید هم اکنون آن را ممنوع کنیم. اما قرار دادنش در لیست نهاد‌هایی که شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با آن معامله‌ای داشته باشند بیشتر شبیه "قتل" است. تلاش برای نابود کردن آنهاست».

آلن که نماینده حدود ۲۰۰ شرکت آمریکایی است که با چین همکاری تجاری دارند در ادامه افزود: «اگر غریبه‌ای در بزند شما حق دارید که به او اجازه ندهید وارد شود؛ اما آیا این حق را هم دارید که اسلحه‌ای بردارید و به او شکلیک کنید؟» او افزود: «ما در حال حاضر بهای کوتاه‌مدت این اقدام را می‌پردازیم؛ اما بهای بلندمدت آن بیشتر خواهد بود. آیا چین در صنعت سویا در برزیل، آرژانتین و اوکراین سرمایه گذاری نخواهد کرد؟ حتما این کار را خواهد کرد. همه چیز معامله نیست. ما باید این مسئله را در بلندمدت در نظر بگیریم».

در این نشست، تای لی، رئیس موسسه سیاست اقتصادی نیز حضور داشت. او هم ضمن انتقاد از استفاده دونالد ترامپ از تعرفه‌ها در مذاکرات تجاری گفت: «رئیس‌جمهور از این ابزار (تعرفه) بسیار بی‌قاعده استفاده می‌کند. او در این مورد هیچ پیام روشنی به کسب و کار‌ها و یا به شرکای تجاری خود ارائه نمی‌کند».

ماه گذشته، در حالی که جنگ تجاری واشنگتن و پکن شدت یافته بود دولت آمریکا با این اتهام که شرکت مخابراتی هوآوی تحت نفوذ دولت چین است و با استفاده از دستگاه‌های خود برای این دولت جاسوسی می‌کند آن را در لیست سیاه قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد : شماره معکوس برای فروپاشی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکای غاصب و نژادپرست و برده دار و شکنجه گران قرن و جانیان و جنایتکاران سرمایه داران فراعنه کودک کشان و کودک آزاران و مظلوم کشان و فاسدین و فاسقین و باجگیران شروع شده.
آخرین اخبار