همایش دوچرخه سواری در اراک

جمعه ۲۴ خرداد همایش دوچرخه سواری برای حفاظت از تالاب میقان برگزار می گردد.

همایش دوچرخه سواری در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی همایش بزرگ دوچرخه سواری  جمعه ۲۴ خرداد در اراک برگزار می‌شود.

این همایش با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی و چند گروه طبیعت گردی، کوهنوردی و دوچرخه سواری برگزار می‌شود.

زمان اجرای این همایش روز جمعه ۲۴ خرداد ساعت ۸ صبح است.

این همایش از پارک ملت واقع در دروازه تهران شروع شده و تا برج پرنده نگری واقع در حاشیه تالاب میقان، انتهای روستای طرمزد ادامه می‌یابد.

این مراسم با اهدای ۳۰ عدد جایزه نقدی به قید قرعه همراه خواهد  بود.

هدف از برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری اجرای برنامه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب میقان (CEPA) است.

برنامه مدیریت جامع تالاب میقان، طی یک فرآیند مشارکتی یک ساله و نیمه با حضور کلیه دست اندرکاران دولتی و غیردولتی و جوامع محلی تالاب تدوین شده و شامل شش هدف اجرایی ذیل یک چشم انداز و هدف کلی مورد توافق ذینفعان می باشد.

محورهای اصلی این برنامه شامل مدیریت پایدار منابع آب و خاک، مدیریت و کنترل آلودگی‌های مرتبط با تالاب، حفظ و احیاء تنوع زیستی تالاب، ارتقاء معیشت پایدار جوامع محلی حاشیه تالاب در راستای حفاظت از تالاب، کاهش اثرات منفی صنایع موجود بر تالاب و افزایش سطح آگاهی، اطلاع رسانی و مشارکت دست اندرکاران  است.

تالاب میقان (تالاب کویری میقان) از تالاب‌های ایران است که در استان مرکزی و در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی داوودآباد قرار گرفته است.

انتهای پیام / م

برنامه حفاظت از تالاب میقان اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.