سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم ادعاهای ضدایرانی پمپئو را تکرار کرد

پاتریک شاناهان در ادامه اتهام‌زنی‌های بی‌سند مقام‌های آمریکایی به ایران درباره حادثه روز پنجشنبه در دریای عمان، مدعی شد حملات مکرر ایران، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل و آزادی تردد است.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم ادعاهای ضدایرانی پمپئو را تکرار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتهام‌زنی‌های بی‌سند مقام‌های ارشد آمریکایی به ایران ادامه دارد و در تازه‌ترین اظهارات، سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ایران را «تهدیدی برای آزادی تردد» خواند.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا در چند پیام توئیتری به حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان واکنش نشان داد.

سرپرست پنتاگون مدعی شد: «حملات ادامه‌دار و بی‌دلیل ایران در منطقه، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل و تعرض به آزادی تردد در دریا‌های آزاد است. ما در حالی که به دنبال جنگ نیستیم، از نیرو‌ها و منافعمان در سراسر جهان دفاع می‌کنیم. ما از تجارت جهانی و آزادی تردد دفاع می‌کنیم».

شاناهان افزود: «همانطور که مایک پمپئو وزیر خارجه پیشتر گفت به منظور حصول یک توافق جامع (با ایران) که سبب تقویت صلح و امنیت شود، تمرکز دولت ایالات متحده بر دیپلماسی است».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که هنوز روایت واحد و تاییدشده‌ای درباره علت حادثه منتشر نشده و برخی علت انفجار نفت‌کش‌ها را مین دریایی، برخی دیگر اژدر و عده‌ای حمله پهپادی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار