به منظور شناساندن گونه ارزشمند بادام کوهی، جشنواره‌ای با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی و گردشگری و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در ندوئیه بی بی حیات برگزار شد.

جشنواره بادام کوهی در ندوئیه بی بی حیاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این مراسم رجبی زاده  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان اینکه همه ساله جشنواره‌های مختلفی نظیر گردو، گل محمدی و ترخون در استان برگزار میشود، اما برای نخستین بار است که چنین جشنواره‌ای با مشارکت مردم و بخش خصوصی در زمینه بادام کوهی برگزار می‌شود گفت: در استان کرمان نزدیک به پانصد هزار هکتار عرصه بادام کوهی وجوددارد که ارزش بذر آن بصورت خام حدود چهارصد میلیارد تومان برآورد می‌شود .

وی افزود:با فرآوری بادام به حالت غیر آجیلی می‌توان ارزش هر کیلو بذر را به سه یا چهار برابر افزایش داد و این موضوع جدای از ارزش خاص گردشگری و زیبایی‌های طبیعی وجود این گیاه در عرصه هاست.

وی ابراز امیدواری کرد: که جنبه‌های حفاظت از منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری حاصل از آن در این طرح بخوبی مد نظر قرار گیرد.

پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از همت مجری این طرح بوم گردی و گردشگری، اجرای چنین جشنواره‌ای با حداقل بضاعت مالی و فراهم آوردن امکانات در حد توان را مایه فخر و مباهات دانست و از همراهی مدیران کل منابع طبیعی و میراث فرهنگی قدردانی کرد.

گفتنی است:جشنواره مذکور با همراهی مردم از نقاط دور و نزدیک همراه بود و با اجرای برنامه‌های متنوع هنری به پایان رسید.
انتهای پیام/ح

جشنواره بادام کوهی در کرمان

برچسب ها: بادام کوهی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.