برنامه ریزی برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا

کمیته مشترک برنامه سازی، با هدف افزایش آموزش‌های حقوقی و کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا میان رسانه استانی و دادگستری مازندران تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در نشست مشترک با مدیران رسانه استانی در اداره کل دادگستری استان با اشاره به اینکه تسریع روند رسیدگی به پرونده‌ها در همه‌ی بخش‌ها نیازمند بازنگری ریشه‌ای و اقدامات روبنایی است، از بالا بودن پرونده‌های بدوی و ارجاعی در دادگاه‌های مازندران ابراز ناخرسندی کرد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های وارده به دادسرا‌ها و دادگاه‌های تجدید نظر مازندران در مقایسه با میانگین کشوری بیشتر است افزود: انتظار می‌رود با تشکیل کمیته برنامه سازی مشترک میان رسانه استانی و اداره کل دادگستری مازندران، آموزش‌های حقوقی شهروندان بیشتر و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا نیز کمتر شود.

حجت الاسلام اکبری همچنین آمادگی این نهاد را برای برگزاری نشست با استادان دانشگاه، دانشجویان، صاحبان اندیشه و نخبگان اعلام کرد.

ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران در این نشست هم با بیان اینکه رسانه استانی از تمام ظرفیت‌ها برای آگاهی بخشی حقوقی و قضایی شهروندان مازندرانی از شرق تا غرب استان استفاده می‌کند، از راه اندازی رادیو غرب مازندران به زودی در استان خبر داد.

انتهای پیام/ م

همگامی رسانه استانی و دستگاه قضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار