بسته اخبار حوادث امروز ۲۶ خرداد ماه ۹۸

دستگیری قاتل کمتر از ۲۴ ساعت در آستانه‌اشرفیه / کشف ۹۸ کیلو تریاک در رشت

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۶ خرداد ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یکشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید:

دستگیری قاتل کمتر از ۲۴ ساعت در آستانه‌اشرفیه

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه از دستگیری قاتلان مرد ۳۲ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

سرهنگ عیسی روشن قلب، فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: در پی کشف جسدی سوخته در زیر پل ۷۰۰ متری کمربندی شهر آستانه‌اشرفیه، دستگیری قاتل یا قاتلان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از شگرد‌های پلیسی سر نخی از قاتل به دست آوردند و با پیگیری آن یکی از متهمان را شناسائی و او را پس از هماهنگی با مقام قضائی در کمتر ۲۴ ساعت پس از وقوع جرم در مخفیگاهش واقع در یکی از شهر‌های همجوار آستانه‌اشرفیه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار داشت: متهم ۳۰ ساله دستگیر شده در بررسی فنی پلیس با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به قتل مرد ۳۲ ساله با همدستی فردی ۲۹ ساله اقرار کرد.

سرهنگ روشن قلب با بیان اینکه متهمان انگیزه قتل را اختلاف حساب مالی اعلام کردند، تصریح کرد: قاتلان پس از بازسازی صحنه قتل با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف ۹۸ کیلو تریاک در رشت

۹۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بار آبمیوه یک دستگاه تریلی در محور رشت - سروان کشف شد.

سرهنگ احداله احدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پی دریافت گزارش مردمی از فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کردند، افزود: پس از ساعت‌ها تعقیب و مراقبت انجام شده توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خودرو پژو ۴۰۵ (اسکورت) و تریلی متهمان در محور رشت - سراوان شناسایی و متوقف شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار داشت: در بازرسی از بار آبمیوه تریلی مورد نظر ۹۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و متهم ۳۴ ساله به همراه ۵ همدست ۳۰، ۳۵، ۳۶، ۳۷ و ۴۱ ساله‌اش دستگیر شدند.

سرهنگ احدی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر به طور شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردم در حوزه مواد مخدر است.

کشف کولر‌های قاچاق در سیاهکل

۱۶ دستگاه کولر گازی (اسپیلت) قاچاق به ارزش ۹۸۰ میلیون ریال در سیاهکل کشف شد.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل گفت: ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی سیاهکل در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور‌های مواصلاتی شهرستان به ۶ دستگاه خودرو سواری پراید و یک دستگاه خودرو سواری پژو آردی که در حال تردد بودند، مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو‌های متوقف شده ۱۶ دستگاه کولر گازی (اسپیلت) خارجی قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۹۸۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی سیاهکل با بیان اینکه خودرو‌های توقیف شده برای تعیین و تکلیف به پارکینگ انتقال داده شدند، اظهار داشت: در این راستا ۷ متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ محمدی‌نسب با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی را در جامعه برهم می‌زند، بر برخورد قاطع پلیس با قاچاقچیان تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان مراتب را هرچه سریع‌تر به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حوادث ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.