درآمد ۲۰ هزار میلیاردی محصولات کشاورزی درکرمان

استاندار کرمان با اشاره به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومانی تولید محصولات کشاورزی در استان کرمان، گفت: بخش کشاورزی استان کرمان ظرفیت لازم برای دستیابی به خودکفایی کامل را دارد و می‌تواند به خوبی از ظرفیت‌های موجود خود استفاده کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان، ضمن گرامیداشت هفته جهادکشاورزی گفت: تقویت بنیه کارشناسی در حوزه کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیاز به دید کارشناسی قوی تری داریم، اظهار داشت: مدیران جهاد کشاورزی نیز باید هرچه بیشتر از از دید کارشناسی تبعیت کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نیاز به تغییر و تنوع کشت و نیاز به تغییر نوع محصول از جمله مواردی است که هنوز نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد، تاکید کرد: اگر در بحث‌های کارشناسی به صورت عمیق وارد نشویم و به دقت و درستی مباحث را مورد کنکاش قرار ندهیم، تصمیمات اتخاذ شده اثرگذار نخواهد بود.

 فدائی، لزوم سرعت عمل در انجام کار‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بسیاری از موارد کار‌ها در حالی انجام می‌شود که دلیل قانع کننده‌ای برای طولانی شدن زمان اجرای آن‌ها وجود ندارد و باید زمان را مغتنم شمرده و کار‌ها را در سریعترین زمان ممکن انجام داد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان نداشتن برنامه زمانبندی کمی را از مشکلات موجود برشمرد و تاکید کرد: برنامه سال جاری برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و سایر حوزه‌های مربوط به بخش کشاورزی باید تدوین و اجرایی شود.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده که در قالب یک برنامه سه ساله ۱۰ درصد از بذر‌های هیبریدی در استان کرمان تولید شود، اظهارداشت: ایجاد شرکت‌های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی لازم است، اما تجربه خوبی در این زمینه در گذشته وجود نداشته و شاید مدیریت‌ها به خوبی انجام نشده است و این شرکت‌ها باید با فرمول و مدیریت جدید اجرایی شوند تا بتوان از منابع موجود در بخش کشاورزی به خوبی استفاده کرد.

وی اظهارکرد: در راستای ایجاد هماهنگی‌های لازم در سطح استانی و ملی آمادگی لازم وجود دارد تا کشاورزی به عنوان یک بخش مهم هر چه موفق‌تر عمل کرده و انتظارات مردم را به خوبی برآورده کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۳۳ درصد اشتغال این استان مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود و ارزش این تولیدات ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

عباس سعیدی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار تن تخم مرغ، ۲۱ هزار تن گوشت و... در استان کرمان تولید می‌شود، گفت: هیچ مشکلی در تامین غذای مردم وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه امروز تمامی نهاده‌های بخش کشاورزی در استان و کشور تامین شده و ۹۰ درصد غذای مردم کشور توسط بخش کشاورزی تولید می‌شود ادامه داد: در سال رونق تولید باید وقت ویژه‌ای را برای توسعه گلخانه‌ها اختصاص دهیم، زیرا هر هکتار گلخانه‌های هیدروپونیک تا ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده، مصرف آب کمی دارد و پایداری تولید و صادرات محصولات سالم را محقق می‌کند.

وی اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم در استان کرمان از ۵۵ هزار هکتار به ۳۵ هزار هکتار رسید، اما میزان محصول گندم تولیدی افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: کشور‌هایی که زمانی به سمت صنعت حرکت کرده اند، در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که باید غذای خود را خودشان تامین کنند و در حوزه امنیت غذایی و تولید مواغذائی بحث‌های جدی مطرح می‌کنند.

سعید برخوری با اشاره به اینکه در سایر کشور‌ها یارانه‌های زیادی به حوزه کشاورزی پرداخت می‌شود، تاکید کرد: لازم است که در بودجه کشور به پرداخت یارانه به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در دنیا، گفت: از زمانی که روحیه جهادی بر تفکر علمی در حوزه کشاورزی اعمال شد، شاهد تحولات بسیار خوبی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با تاکید بر اینکه باید در حوزه بخش کشاورزی با برنامه حرکت کرده تا بتوان از منابع این حوزه به خوبی استفاده کرد اظهارکرد: در جنوب استان کرمان برای پایداری کشاورزی موضوع کشاورزی قراردادی را مد نظر قرار داده ایم و در ادامه به نحوی اقدام شده که کشاورزان با تولید محصولات متنوع بتوانند از بروز خسارت‌های احتمالی به محصولات خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ی

لزوم تقویت بنیه کارشناسی در حوزه کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار