راه اندازی بازارچه صنایع دستی بزودی در محمودآباد

فرماندار محمودآباد از راه اندازی بازارچه صنایع دستی با هدف ایجاد باز فروش محصولات سنتی بزودی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد در نشست با جامعه هنرمندان صنایع دستی این شهرستان به مناسبت روز ملّی صنایع دستی گفت: پارسال در راستای تقویت تولیدات صنایع دستی و بنگاه‌های زود بازده ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شد.
 
وی توجه به کارگاه‌های تولیدی و بنگاه‌های زود بازده را یک ضرورت در راستای ارتقاء و توجه به هنر صنایع دستی دانست و افزود: بازارچه صنایع دستی با هدف ایجاد باز فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی بزودی در محمودآباد راه اندازی خواهد شد.
 
فرماندار محمودآباد گفت: توجه به کارگاه‌های کوچک تولیدی صنایع دستی در تحقق شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی اثر بخش خواهد بود.
 
یوسف پور ویژگی برجسته صنایع دستی را هنر نهفته در اثر و ذوق هنرمند عنوان کرد و گفت: کشور ما ایران از نظر تولیدات، قطب صنایع دستی و سومین کشور در تنوع و ذوق هنری در دنیا است.
 
وی تولید نشدن محصولات بر اساس سلیقه‌های مشتریان و هزینه‌های بالای تولید و تبلیغات ضعیف را مهمترین دلایل نداشتن بازار فروش در داخل و خارج کشور دانست و افزود: تشکیل شرکت تعاونی هنرمندان صنایع دستی به منظور تحقق مطالبات جامعه هنرمندان صنایع دستی می‌تواند کمک حال این قشر فرهیخته باشد.
 
در بخش پایانی این نشست هر یک از هنرمندان حاضر در جلسه به تشریح نقطه نظرات خود پرداختند و با اهدای لوح تقدیر از ۵ هنرمند شهرستان  قدردانی شد.

انتهای پیام/آ



صنایع دستی هویت فرهنگی و تاریخی مردم محمودآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار