صندوق خرد زنان روستایی حلال مشکلات اشتغالزایی

صندوق خُرد زنان روستایی با استفاده از تجمع سرمایه‌های اندک می‌تواند گامی موثر برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، چرخ اقتصاد اغلب خانوار‌های روستایی بدون وجود زنان نمی‌چرخد، از گذشته، زنان روستایی علاوه بر کار‌های خانه، همسرداری و تربیت فرزند همواره پا به پای مردان در مزرعه کار می‌کردند و نقش بسزایی در اقتصاد خانواده داشته اند.
 
صندوق خرد زنان روستایی حلال مشکلات اشتغالزایی
زنان روستایی در کنار تامین ما یحتاج لبنی و گوشتی خانواده حتی از طریق کاشت صیفی و محصولات باغی از نظر اقتصادی کمک بزرگی به خانواده می‌کنند.

زنان روستایی با ایجاد صندوق اعتباری با استفاده از پس اندازه‌های کوچک خود که حاصل پس انداز‌های اندکشان از خرجی خانه یا از درآمد‌های شیر دوشی، تهیه مواد لبنی مانند ماست، کره، روغن، فروش تخم مرغ و سبزیجات تولیدی به دست می‌آورند، در صندوق اعتباری خرد زنان، سرمایه گذاری کرده و با وام‌های این صندوق اعتباری خرد زنان، سرمایه گذاری کرده و با وام‌های این صندوق، فعالیت‌های تولیدی خود را رونق می‌بخشند و هر زن روستایی یک واحد تولیدی راه اندازی می‌کند..
صندوق خرد زنان روستایی حلال مشکلات اشتغالزایی

رجایی نیا فرماندار قوچان به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: فعالیت و مشارکت زنان روستایی در فعالیت‌های اقتصادی با حمایت طرح‌های اعتباری از جمله صندوق اعتبارات خرد، گامی در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد خانوار است.

وی در ادامه بیان کرد: افراد بر حسب علاقه و توانمندی که دارند با عضویت در این صندوق علاوه بر ایجاد شغل از حمایت مادی و معنوی صندوق بهره مند می‌شوند و می‌توانند نقش موثری در اقتصاد خانواده کمک کنند.

فرماندار قوچان افزود: افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم‌درآمد به تسهیلات اعتباری، توجه و تمرکز به گروه‌های کم‌درآمد زنان روستایی و تجهیز پس‌انداز خانوار‌های روستایی در راستای تأمین مالی فعالیت‌های درآمدزا، از نتایج حاصل از فعالیت صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی است.
 
صندوق خرد زنان روستایی حلال مشکلات اشتغالزایی
رجایی نیا یادآور شد: تأمین بخشی از سرمایه در گردش تولید، انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری کوچک و خرد، ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه‌های کوچک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی از دیگر نتایج حاصل از فعالیت صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی است.

فرماندار قوچان گفت: با ایجاد بستری مناسب برای مشارکت زنان و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی به خصوص برگزاری کارگاه، کلاس‌های آموزشی و بازدید‌های ترویجی از جمله اهداف اصلی تشکیل صندوق‌های اعتباری است.

وی ادامه داد: پروژه تشکیل و اجرای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی چندین سال است که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور، کاهش بیکاری، عدالت اجتماعی و کاهش فقر در مناطق روستایی آغاز شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
صندوق خرد زنان روستایی حلال مشکلات اشتغالزایی
رجایی نیا در ادامه عنوان کرد: صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستائیان به شهر‌ها را از این طریق کاهش می‌دهد.

انتهای پیام//ح.خ

نقش صندوق خرد در اشتغال زنان روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار