اساسنامه انجمن هنر‌های تجسمی استان به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای حاضر در نخستین مجمع عمومی اعضای انجمن به تصویب نرسید.

تصویب نشدن اساسنامه انجمن هنر‌های تجسمی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،جواد روشندل رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نخستین مجمع عمومی انجمن هنر‌های تجسمی خراسان رضوی ۲۳ خرداد جاری برگزار شد و در آن ۲۳۴ نفر از جامعه مخاطب یا اعضای انجمن حضور یافتند که تعداد آنان طبق اساسنامه در حد لازم نبود.

وی افزود: پس از احصای بانک جامع اطلاعاتی انجمن هنر‌های تجسمی خراسان رضوی اعضای این انجمن به ۹۰۶ هنرمند رسید که هر یک از آن‌ها علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی، از یکی از شرایط ۱۲ گانه اختصاصی نیز برخوردارهستند.

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: داشتن نمایشگاه اختصاصی، لوح تقدیر، رتبه در جشنواره‌های کشوری و استانی از جمله شرایط اختصاصی ۱۲ گانه جامعه مخاطب یا اعضای انجمن هنر‌های تجسمی است به نحوی که هر یک از هنرمندان که به لحاظ سابقه و تجربیات مستندات کافی در اختیار داشته باشند می‌توانند به عنوان جامعه مخاطب و عضو شناخته شوند.

روشندل با اشاره به اینکه نخستین مجمع عمومی انجمن هنر‌های تجسمی خراسان رضوی به منظور تصویب اصلاحیه اساسنامه آن برگزار شد، اما به نتیجه نرسید تصریح کرد: دومین نشست مجمع عمومی انجمن هنر‌های تجسمی خراسان رضوی روز ششم تیر ماه آتی برگزار می‌شود تا اساسنامه جدید با رأی اعضا به تصویب برسد. پس از آن مجمع دیگری به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره جدید انجمن برگزار خواهد شد.

وی افزود: انجمن هنر‌های تجسمی مبتنی بر اساسنامه خود دارای ۱۱ رشته است، اما هنرمندان خراسان رضوی در ۱۰ رشته آن فعالیت دارند و نیز هر رشته از یک عضو در هیأت مدیره انجمن برخوردار است.

انتهای پیام//ح. ص

برگزاری دومین نشست مجمع عمومی انجمن هنر‌های تجسمی خراسان رضوی درروز ششم تیرماه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.