رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

مبارزه با ملخ ‌ها به‌ صورت جدی ادامه دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه مبارزه با آفت ملخ‌ها بصورت جدی در استان ادامه دارد، خواستار همکاری تمامی دستگاه‌ها با جهاد کشاورزی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد كشاورزی، با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ در سطحی به وسعت ۳۵ هزار هکتار تا صبح امروز انجام شده است، گفت: هم اکنون مبارزه با حمله ملخ در ۱۴ شهرستان استان در حال انجام است.

وی افزود: براساس پیش‌بینی کارشناسان فائو، اعلام هجوم دسته‌جات میلیونی ملخ‌ها به استان شده بود که این حالت تاکنون حادث نشده و اگرچه براساس هشدار‌ها حمله و حضور ملخ در فارس قرار بود تا ۳۰ خرداد ادامه داشته باشد، اما در فارس برای مقابله با این آفت تا پایان تیر و ابتدای مرداد، چاره اندیشی شده است.

قاسمی ادامه داد: برای مبارزه با این آفت جلسات متعدد شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و امکانات تمام دستگاه‌های اجرایی را بسیج کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچگونه کمبود شکری در استان نداریم، قیمت هر یک کیلو شکر بدون بسته بندی را ٣ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

قاسمی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن شکر در استان توزیع می‌شود، گفت: در یک مقطع به دلیل سیل خوزستان و مشکلاتی که در کارخانجات نیشکر این استان ایجاد شد با مشکل در توزیع و افزایش قیمت آن مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار تن برنج خارجی در انبار‌ها ذخیره داریم، اضافه کرد: مردم متقاضی خرید این نوع برنج به میزان هر کیلو هفت هزار تومان نیستند.

قاسمی با بیان اینکه قیمت تعیین شده مرغ در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، عنوان کرد: اگر کمبودی در بازار ایجاد شود از طریق ذخایر استراتژیک پوشش داده می ‎ شود، لذا نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست.

سید عبدالله جزایری معاون بهبود تولیدات دامی فارس هم در ادامه این نشست، تصریح کرد: این سازمان در راستای مدیریت شیر استان، سامانه کارت شیر برای اولین بار در کشور طراحی کرده و تاکنون ١٠ هزار تولید کننده نام خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان صاحب رتبه در کشور است، افزود: فارس دارای رتبه چهارم دام و طیور ایران است.

جزایری، به تولید بیش از ۶۰ هزار تن گوشت قرمز، ۶۱۰ هزار تن شیرخام، ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ، ۴۷ هزار تن تخم‌مرغ و هفت هزار تن عسل در فارس اشاره و افزود: فارس به ترتیب با تولید محصولات فوق رتبه‌های اول، چهارم، سوم، سوم و سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبودات تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: با توسعه نژاد‌های پربازده در تلاش برای افزایش این بهره‌وری هستیم. اکنون شاهد نژاد جدید در بیش از ١٢ هزار رأس از دام‌های سنگین فارس هستیم.

وی همچنین به وجود سه زنجیره فعال و مجوزدار تامین گوشت مرغ در استان اشاره و بیان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد از زنجیره‌ها دارای مجوز هستند.

جزایری ادامه داد: فارس دارای بزرگترین و اولین زنجیره شتر مرغ کشور و زنجیره تولید ملکه و عسل جنوب کشور است.
انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار