جان باختن هزار و ۷۴ نفر در تصادفات کرمان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: از یک هزار و ۷۴ نفری که طی سال گذشته در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست داده اند ۲۳۹ نفر در معابر درون شهری بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  موسوی ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان امروز در جلسه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی و حمل و نقل استان کرمان گفت: در ۸۰ درصد شهر‌های استان آمار مجروحانی که در مراکز درمانی فوت می‌کنند بالاست و این نیازمند همت فرمانداران است تا اگر در مراکز درمانی ضعفی وجود دارد اکنون که وقت توزیع بودجه است برای تامین آن اقدام کنند.

موسوی افزود: تصادفات افغانی کش‌ها آمار تصادفات استان کرمان را بالا برده است، اما منهای این آمار، در سال گذشته آمار تلفات ناشی از تصادفات در استان کرمان ۱۶ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان درباره تامین اعتبار خرید دوربین‌های نظارتی پلیس گفت: برای دوربین‌های نظارتی به اعتبار ملی نیاز است که با مدیران ملی نیز در همین زمینه جلساتی داشته ایم، اما هنوز چیزی در اختیار استان گذاشته نشده است.

موسوی در ادامه از مدیران خواست با رسانه‌ها در زمینه ارتقاء فرهنگ ترافیک همکاری کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمان عنوان کرد: یکی از عوامل موثر در کاهش تلفات، نیرو‌های راهداری و وجود پاسگاه پلیس راه است که در زمینه پاسگاه ها، استان کرمان جزو رتبه‌های آخر کشور است، زیرا اعتبارات این حوزه ملی است.

موسوی گفت: در سال جاری سه پاسگاه در شمال استان احداث خواهد شد و مجوز ایجاد ۱۷ مرکز خدماتی رفاهی را نیز دریافت کرده ایم و در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه گفت: از یک هزار و ۷۴ نفری که در سال گذشته در حوادث رانندگی در استان جان خود را در تصادفات از دست داده اند ۵۳۹ نفر در جاده‌های شمال استان، ۲۹۶ نفر در جاده‌های جنوب و ۲۳۹ نفر در معابر درون شهری بوده است.

سرهنگ یوسف نجفی بیشترین علت تصادفات توجه نکردن به جلو عنوان کرد و افزود: رعایت نکردن حق تقدم عامل ۲۶ درصد حوادث و تجاوز از سرعت مجاز ۱۱ درصد علت حوادث را شامل می‌شود.

رییس پلیس راهور استان کرمان سرعت غیر مجاز را در ۱۱ درصد تصادفات موثر دانست و گفت: حتی اگر علت تصادف موضوع دیگری باشد سرعت در آن نقش موثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه عمده تصادفات منجر به فوت در بزرگراه‌های حاشیه شهر و معابر اصلی رخ داده گفت: ۳۷ درصد جانباختگان حوادث ترافیکی شهر کرمان عابران پیاده بوده اند.

نجفی افزود: در بین شهرستان‌های استان کرمان، آمار تلفات موتورسیکلت‌ها در شهرستان رفسنجان بالاست که باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

نجفی تعداد دوربین‌های نظارتی پلیس در استان کرمان را ۱۴۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: ۴۹ دستگاه دوربین در شهرستان کرمان فعال است و در صورتی که دوربین‌های پلیس تامین شود، می‌تواند نقش خود را در کاهش حوادث ایفا کند.

انتهای پیام/ی

آمار تلفات تصادف با موتور سیکلت در رفسنجان بالا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.