مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

پروژه‌های مشارکتی بسترساز رونق تولید مسکن است

نبیان پروژه‌های مشارکتی سازمان ملی زمین و مسکن را بستر ساز رونق تولید مسکن و و ایجاد فرصت‌های شغلی دانست.

پروژه‌های مشارکتی بسترساز رونق تولید مسکن استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن نبیان در نشست تخصصی پروژه‌های مشارکتی این سازمان با تاکید بر عدم دخالت مستقیم دولت در اجرای این پروژه‌ها و شفافیت و ایجاد فرصت‌های برابر با برگزاری فراخوان به عنوان راهبرد‌های اصلی پروژه‌های مشارکتی، رفع ابهام قرارداد‌های این پروژه‌ها را اقدامی مهم در جهت به ثمر رساندن این طرح خواند و در ادامه نیز به ارائه گزارشی از عملکرد خود در سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن را واگذاری اراضی در اختیار این سازمان به طرح‌های عمرانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی از جمله اختصاص زمین برای طرح اقدام ملی، بازآفرینی شهری و ساخت مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین به اقشار ویژه را از وظایف دیگر این سازمان برشمرد و گفت ۱۷۳ هکتار زمین برای اختصاص به ۲۲۰۸۰ نفر از اقشار ویژه در کشور واگذار شده است.

وی درخصوص اجرای طرح مسکن اجتماعی نیز اظهار داشت: زمین‌هایی برای این طرح اختصاص داده شده بود که با توجه به نهضت خانه سازی و اجرایی شدن طرح اقدام ملی ازین پس واگذاری‌هایی که تا کنون درقالب طرح مسکن اجتماعی صورت می‌گرفت را در حوزه طرح اقدام ملی انجام خواهیم داد.

علی نبیان گفت: از آبان ماه سال گذشته ۳۹ هکتار زمین برای طرح مسکن محرومین کشور واگذار کرده ایم همچنین در حوزه بازآفرینی شهری نیز ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار متر مربع زمین در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار داده ایم.


بیشتر بخوانید: بررسی وضعیت بازار مسکن در تابستان ۹۸/ آیا طرح ملی تولید مسکن، مشکل گشاست؟


معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از واگذاری یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۶۰ واحد مسکن مهر از ابتدا تا به حال خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۵ هزار و ۶۹۰ واحد به اتمام رسیده که در ۸ ماه اخیر نیز ۵۴ هزار و ۳۸۵ واحد به متقاضیان تحویل داده ایم و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ این تعداد مساکن مهر هم تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به نقش سازمان متبوعش در بازسازی واحد‌های آسیب دیده زلزله کرمانشاه نیز گفت: در مرحله اول ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی واحد‌های دو پروژه شهید شیرودی سرپل ذهاب و شرف آباد اسلام آباد غرب و پس از آن ۴ میلیارد تومان در نظر گرفتیم همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه دولت برای بازسازی این پروژه‌ها تخصیص یافت.

انتهای پیام/

واگذاری اراضی در اختیار  سازمان ملی زمین و مسکن به طرح‌های عمرانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار