کبگانیان مطرح کرد؛

بررسی سند جامع همکاری‌های بین‌المللی/محدودیت‌های بورسیه‌ای با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی حل شد

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: محدودیت‌های بخش بورسیه‌ای با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی حل شد.

محدودیت‌های بورسیه‌‌ای با هماهنگی دستگاه‌های علمی و امنیتی حل شدند/ «سند جامع همکاری‌های بین‌المللی» بررسی شدبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه صد و نوزدهمین جلسه این ستاد و در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور این جلسه بیان کرد: دومین جلسه بررسی «سند جامع همکاری‌های بین‌المللی»  با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، در این  جلسه معاونت علمی ریاست جمهوری که مسئول پیشبرد اهداف تعین شده بود بخشی از گزارش پیشرفت کار را ارائه داد.

وی درباره اهمیت این سند اظهار کرد: بر اساس این سند و مطالبات مقام معظم رهبری نقشه راه هریک از دستگاه‌هاباید بصورت کامل مشخص باشد.

کبگانیان تصریح کرد: رویکرد ایران  توسعه‌ای است و در این راستا به حفظ شتاب علمی نیاز داریم؛ به دنبال این موضوع  ۱۱ دستگاه پیشنهادهای خود را برای نقشه راه ارائه دادند که البته انتقاداتی هم در این زمینه وجود داشت که به دنبال اصلاح و رفع تناقض آنها هستیم و  در زمانی کوتاه‌تر از یک سال نقشه راه تمام دستگاه‌ها مشخص خواهد شد.

سازمان همکاری‌های علمی بین‌المللی تاسیس می‌شود

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، با اشاره به ایجاد سازمان همکاری‌های علمی بین‌المللی اظهار کرد: به علت ضرورت هماهنگ‌سازی اقدامات و عملیات تمام  اعضای جلسه تأکید داشتند که  سازمان همکاری‌های علمی بین‌المللی ایجاد شود اما ملاحظاتی در این زمینه وجود دارد و دولت برای ایجاد سازمان جدید محدودیت‌هایی هم دارد اما قرار شد معاونت علمی پیشنهاداتی برای کلیات این سازمان ارائه کند؛ وجود چنین سازمانی نیاز اصلی است زیرا ما در این زمینه خلأهایی داریم و  اساتید و دانشجویان خارجی گلایه مند هستند.

وی درباره محدودیت‌های بورسیه بیان کرد: محدودیت‌هایی هم برای بورسیه‌های ما در برخی کشورها وجود دارد که البته بسیاری از آنها با هماهنگی دستگاه‌های علمی و امنیتی صورت گرفت و این موارد حل شدند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور،با اشاره به دیگر دستور جلسه گفت: مسأله بهره‌گیری از ایرانیان مقیم خارج هم در این جلسه بررسی شد و بنا شد تا با حداکثر توان از متخصصان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار