معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

ارسال الکترونیکی اسناد مراکز درمانی به صندوق‌های بیمه گر تا پایان سال

جان‌بابایی گفت: اسناد مالی بیمارستان‌ها تا پایان سال به صورت الکترونیکی به صندوق‌های بیمه گر ارسال می‌شود.

ارسال الکترونیکی اسناد مراکز درمانی به صندوق‌های بیمه گر تا پایان سال/ هیئت مدیره‌ای شدن بیمارستان‌ها ارتباطی به افزایش قیمت نداردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم توانمند‌سازی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره بیمارستان‌ها به صورت هیئت مدیره‌ای باعث افزایش قیمت‌ها نمی‌شود، زیرا بیمارستان‌ها بر اساس تعرفه‌ای که از سوی دولت تعیین شده هزینه‌ها را از مراجعه کنندگان دریافت می‌کنند.

هیچ مرکز درمانی از تعرفه دولتی تخطی نمی‌کند

وی گفت: هیئت مدیره‌ای شدن بیمارستان‌ها سبب رفع نقاط ضعف و کمبود احتمالی بیمارستان و مراکز درمانی می‌شود و هیچ مرکز درمانی از تعرفه دولتی تخطی نمی‌کند.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در اصل بیمارستان‌ها در قبال ارائه خدمات به عنوان یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کنند به طوری که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خرید خدمت بیمه‌ای و تبادلات مالی انجام می‌شود.

جان‌بابایی ادامه داد: بیمارستان‌ها در قالب بنگاه‌های اقتصادی عمل می‌کنند تا خدمت بهتری به مردم ارائه داده شود، زیرا نباید امنیت جانی و مالی بیماران و مراجعه کنندگان به خطر بی‌افتد.

تدوین و ابلاغ سند میزان تخت‌های بیمارستان‌های کشور 

وی گفت: سند میزان تخت‌های بیمارستان‌های کشور به همراه سند نیروی انسانی متناسب با تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است که در این سند میزان تخت، نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی مورد استفاده مشخص و تعیین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به سطح بندی خدمات در بیمارستان‌های کشور ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ خدمت پر‌هزینه در راستای استاندارد سازی نوشته شده است که همه این موارد باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود.

پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان‌ها بارگذاری می‌شود

جان‌بابایی اظهار کرد: پرونده الکترونیکی سلامت در بیمارستان‌ها بارگذاری می‌شود و افرادی که برای دریافت خدمت به این مراکز می‌روند تمام اطلاعاتشان در پرونده الکترونیکی سلامت به ثبت می‌رسد، وزارت بهداشت در پی فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در زمینه الکترونیکی شدن سلامت است و اسناد بیماران در ۶ استان به صورت پایلوت از اول تیر ماه به صورت الکترونیکی به بیمه ارسال می‌شود و تا پایان سال تمام بیمارستان‌های سراسر کشور به صورت الکترونیکی اسناد خود را به صندوق‌های بیمه گر ارسال می‌کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر طرح نسخه نویسی الکترونیکی در بخش دولتی به صورت پایلوت در ۶ استان مازندران، گلستان، زنجان، فارس، گیلان و رضوی و در بخش خصوصی نیز در ۲ استان به صورت پایلوت اجرا شده است، همچنین طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حال حاضر در سطح ۱ و پزشک عمومی اجرا می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در زمینه اجرای استحقاق سنجی زیرساخت‌های لازم را در بیمارستان‌های سراسر کشور فراهم کرده است و امروزه طرح نوبت دهی الکترونیکی در ۲۰ استان اجرا می‌شود.

جان‌بابایی گفت: امروزه استحقاق سنجی بیمارستان‌ها در زمینه ارتقا خدمت بیماران در بیمارستان‌های سراسر کشور انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: اگر فردی بخواهد اطلاعات خودش را در پرونده الکترونیکی سلامت تکمیل یا بازیابی کند با ورود به این سامانه به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار