ناهید مسلمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازی در نمایش «یک زن و یک مرد» محکی جدی برای من بود

ناهید مسلمی بازیگر نمایش «یک زن و یک مرد» حضور در این نمایش را محک جدی برای خود می‌داند.

به گزارش حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش «یک زن و یک مرد» نوشته الکسی آربوزوف و به کارگردانی هوشمند هنرکار این روز‌ها در سالن استاد انتظامی روی صحنه است. ناهید مسلمی و کاظم هژیرآزاد دو بازیگر این نمایش هستند؛ نمایشی عاشقانه و واقع‌گرا با ته‌مایه طنز.

ناهید مسلمی بازیگر پیشکسوت حوزه تئاتر که نقش لیدیا را در «یک زن و یک مرد» ایفا می‌کند، درباره چگونگی حضورش در این نمایش، به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «من در مکتب آناهیتا با آقای هنرکار کارگردان نمایش و آقای هژیرآزاد هم دوره بودیم و سال‌ها همدیگر می‌شناختیم. پیش از این با آقای هنرکار به عنوان بازیگر همکاری داشتم، اما با آقای هژیرآزاد تنها سابقه یک نمایشنامه‌خوانی داشتیم و در این کار در کنار هم قرار گرفتیم.»

بازی در نمایش «یک زن و یک مرد» محکی جدی برای من بود

او همچنین درباره ویژگی‌های نمایشنامه «یک زن و یک مرد»، گفت: «نمایش «یک زن و یک مرد» برای من از جذابیت‌های خاصی برخوردار بود و با آن ارتباط برقرار کردم؛ چرا که نمایشی عاشقانه و ضدجنگ است و به هر حال درون مایه طنز هم دارد. در اصل حضور در این نمایش به دلیل آنکه کم پرسوناژ است و بار سنگینی روی دوش بازیگران است، به نوعی برای من محک خوبی است تا ببینم تا چه اندازه می‌توانم از ابتدا تا پایان کار حضور قوی و خوبی داشته باشم.»

مسلمی تأکید کرد: «من و آقای هژیرآزاد به همراه کارگردان بار این نمایش را به دوش می‌کشیم و همانطور که گفتم برای من واقعا محک بزرگی بود؛ چون پس از نمایش «کوکوی کبوتران حرم» که حدود دو سال پیش کار کردم هیچ پیشنهاد دیگری را قبول نکردم و تمایل داشتم تا در اثری حضور پیدا کنم که ارزش انرژی و وقت گذاشتن داشته باشد و خدا را شکر نمایش «یک زن و یک مرد» برای من جذاب بود و حضور در آن را پذیرفتم.»

این بازیگر درباره ویژگی‌های ایفای نقش لیدیا و آنچه به عنوان بازیگر به آن افزوده است، توضیح داد: «لیدیا کاراکتری است که مشکل روحی و روانی دارد، اما در عین حال از وجه طنزی هم برخوردار است. قصد تعریف از خود ندارم، اما در این چند سال متوجه شده‌ام که در کاراکتر‌های طنزی که ایفا می‌کنم شیرینی خاصی وجود دارد و برخی از کارگردانان این شیرینی را کشف کردند. کاراکتر لیدیا در نمایش «یک زن و یک مرد» دارای این ویژگی است و باید دید که تماشاگران هم چنین نظری دارند یا خیر.»

مسلمی که پیش از این سابقه همکاری با هنرکار را داشته است، درباره همکاری با او و ویژگی آثارش اینطور نظرش را بیان کرد: «هوشمند هنرکار را من حدودا از سال ۶۲ تا به الان می‌شناسم. هر دو هنرآموز کلاس‌های آقای اسکویی بودیم و در طی این سال‌ها باهم کار‌های مختلفی را روی صحنه برده‌ایم و فکر می‌کنم که «یک زن و یک مرد» سومین یا چهارمین همکاری ماست. همه این همکاری‌ها تجارب بسیار خوبی بوده است که باعث شده من امروز هم علاقه‌مند به همکاری با آقای هنرکار باشم و از حضور در کنار هم لذت ببریم. ایشان خیلی در کار جدی و منضبط‌ هستند و در زمینه کار مدنظرشان بسیار مطالعه می‌کنند و تجربیات‌شان را در اختیار ما قرار می‌دهند.»

این هنرمند در پاسخ به اینکه تا چه اندازه موضوع نمایش «یک زن و یک مرد» برای مخاطبان باورپذیر و موردپسند است، گفت: «به نظرم مخاطبان با نمایش «یک زن و یک مرد» ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، چون به هر حال عشق همیشه واژه‌ای است که همه را جذب می‌کند و در نمایش ما این عشق از ابتدا تا انتها به نوعی بین زن و مرد داستان ایجاد می‌شود. فکر می‌کنم که تماشاگران می‌توانند با آن همذات پنداری کنند.»

نمایش «یک زن و یک مرد» هر شب ساعت ۱۹.۳۰ در سالن استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار