تولیت آستان قدس رضوی:

چمران عشق و حیات را در مکتب اهل بیت (ع) آموخت

تولیت آستان قدس رضوی گفت: چمران عشق و حیات را در مکتب اهل بیت (ع) آموخت، استاد جهاد گر، معلم و هدایتگر بود

چمران عشق و حیات را در مکتب اهل بیت (ع) آموختبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی  تولیت آستان قدس رضوی  در مراسم سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد گفت: چمران شهید آزادگی و جهاد و یادآور خط سرخ شهادت و عرفان، لبنان مقاوم و استوار و امتداد خط حضرت امام حسین (ع) است.

وی افزود: چمران حکمت را در خاکریز‌های بیروت، شب‌های پاوه، لحظه لحظه حضور در سوسنگرد تجربه کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: چمران عشق و حیات را در مکتب اهل بیت (ع) آموخت، استاد جهاد گر، معلم و هدایتگر بود و امروز هم هیچ شغلی به اندازه معلمی و هدایتگری خطیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی گفت: امروز دوام انقلاب به تداوم آگاهی و انقلابی گری بویژه در بخش جوانان به عنوان مدیران آینده جامعه بستگی دارد.

دکتر چمران یک انسان چند بعدی بود

سعید سهراب پور معاون بنیاد ملی نخبگان و هم دوره تحصیلی دکتر مصطفی چمران در آمریکا گفت: دکتر چمران یک انسان چند بعدی بود یعنی هم هنرمند هم دانشمند هم جنگجو و هم عارف دارای احساسات لطیف بود.

وی افزود: شهید چمران بنیانگذار انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بود و شاگردان بسیار در آمریکا تربیت کرد در حالی که گروه‌های چپ نیز به شدت در آن کشور فعال بودند.

معاون بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: شهید چمران در حالی که در یکی از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا دارای مقام و منزلت مهم بود به دعوت امام موسی صدر برای اداره یک مدرسه فنی و حرفه‌ای به جنوب لبنان رفت و با کمک ایشان کمر همت به آموزش عالی شیعیان لبنان که در آن زمان وجهه علمی خوبی نداشتند بست و امروز شیعیان لبنان علاوه بر جایگاه نظامی از جایگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی شایسته برخوردارند.

سعید سهراب پور گفت: آمریکا از روحیه شهادت طلبی ملت ایران آگاه است در حالی که ارتش آمریکا توان تحمل تلفات را ندارد و به همین دلیل به فرمایش رهبر معظم انقلاب جنگ رخ نخواهد داد.
 
انتهای پیام//ا.س
برچسب ها: لبنان ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.