مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر آمادگی همیشگی شناورها، تیم‌های عملیاتی و حضور افراد مطلع برای کاهش ریسک در شرایط بحران گفت: تیم‌های عملیاتی بندرچابهار برای مقابله با حوادث دریایی آماده شده اند.

تیم‌های عملیاتی بندرچابهار در برابر حوادث دریایی آماده هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  بهروز آقایی  مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  در بازدید از بنادر شهید بهشتی و کلانتری با تاکید بر آمادگی همیشگی شناورها، تیم‌های عملیاتی و حضور افراد مطلع برای کاهش ریسک در شرایط بحران گفت: تیم‌های عملیاتی بندرچابهار برای مقابله با حوادث دریایی آماده شده اند.

وی افزود: بررسی میزان بار و مدارک شناورها، ایمنی فیزیکی و توانایی خروج سریع از بندر از ضرورت‌های هر شناور است تا دچار مشکلات و حوادث نشوند.

وی تاکید کرد: فرآیند لازم برای حل و فصل امور شناور‌ها باید برنامه ریزی و از فرآیند‌های قانونی موجود در جهت خروج سریع شناور‌ها از اسکله‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: ارائه راهکار برای مسائل مرتبط با شناور‌های سنتی بایستی پیگیری و در صورت وجود مشکل برای رفع آن اقدام و به منظور رعایت الزامات ایمنی و به حداقل رساندن آسیب‌ها و خطرات احتمالی از پذیرش غیر ایمن شناور‌ها جداً خودداری شود.

در این بازدید سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان تسریع در عملیات تخلیه شناور‌ها را به عنوان یکی دیگر از راهکار‌های جلوگیری از بروز حادثه دانست

همچنین مجتبی محمدزاده رئیس بندر شهید کلانتری نیز در این بازدید گفت: با اخذ تعهد و مسئولیت صاحبان شناورها، آمادگی لازم برای اختصاص محوطه‌ای به تخلیه بار شناور‌ها بطور ۲۴ ساعته وجود دارد.

انتهای پیام/ع

آمادگی همیشگی شناورها در حوادث دریایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار