وزیر بهداشت در اراک:

گسترش خدمات در مناطق محروم از اولویت های وزارت بهداشت است

نمکی گفت: گسترش خدمات در مناطق محروم از اولویت های وزارت بهداشت بوده و در همین راستا ۴۰۰ خانه بهداشت برای خدمت رسانی به جمعیت عشایری در دست احداث است.

گسترش خدمات در مناطق محروم از اولویت های وزارت بهداشت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید نمکی که روز پنجشنبه در استان مرکزی حضور یافته، در جلسه شورای اداری ساوه اظهار داشت: در حال حاضر ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالیت دارند و همچنین پوشش شبکه بهداشت و درمان در کشور بسیار متحول و گسترده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پوشش واکسیناسیون در کشور هم اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده و ۱۸ هزار خانه بهداشت در نقاط روستایی راه اندازی شده که از این نظر توانسته ایم در ۲۶ کشور شرق مدیترانه، رتبه اول را داشته باشیم.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیاری از مشکلات مردم در این حوزه به ویژه از نظر هزینه‌ای و مالی رفع شد و زیرساخت‌های بهداشت و درمان را گسترش داده ایم و هم اکنون پزشکان بومی در کشور تربیت و مشغول به کار می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در فاز دوم طرح تحول نظام سلامت نیز کاهش هزینه‌های درمانی مردم، توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در نقاط محروم و حمایت از فعالیت بخش خصوصی در این حوزه را در دستور کار داریم.

نمکی تصریح کرد: مساله دیگری که به طور جدی مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد، مساله پیشگیری از بیماری‌ها است، چرا که مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، قند خون و… در کشور گسترش یافته و پیشگیری و برنامه ریزی برای ارتقای سلامت جامعه ضروری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تامین امکانات و تجهیزات بخش درمان در کشور هزینه‌های هنگفتی روی دست دولت و مردم می‌گذارد و در راستای همین مساله موضوع پیشگیری اهمیت زیادی پیدا می‌کند، به این معنا که باید از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری شود. یک مثال در این زمینه اجرای طرح ملی پایش فشار خون می‌باشدو مجمع هزینه‌های اجرای این طرح کمتر از هزینه تامین چند تخت بیمارستانی است.

وی توضیح داد: در همین رابطه چنانچه ما بتوانیم افراد مستعد و مبتلا به فشار خون را شناسایی و مشکل آن‌ها را کنترل کنیم، هزینه‌های سنگینی که بعداً بابت درمان و بستری این بیماران بایستی رانجام شود از میان برداشته خواهد شد. از سوی دیگر بایستی نشاط اجتماعی ارتقا یابد چراکه هم اکنون با مشکل افسردگی در کشور مواجه هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیل ابتدای سال جاری نیز گفت: وزارت بهداشت با ۱۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سال جاری، با مشکلات و خسارت‌های ناشی از سیل نیز در ابتدای سال دست و پنجه نرم کرد، اما در نهایت توانستیم این مساله را در رابطه با امور حوزه بهداشت و درمان به خوبی مدیریت کنیم. پرونده الکترونیک نظام سلامت نیز هفته آینده توسط رییس جمهور رونمایی خواهد شد.

نمکی افزود: هم اکنون احداث ۴۰۰ خانه بهداشت برای جمعیت عشایری در سطح کشور در دست اقدام است و گسترش خدمات بهداشت و درمان در مناطق محروم و کم برخوردار در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی ابراز داشت: طرح مدارس بدون پوسیدگی دندان نیز با هدف بهبود بهداشت دهان و دندان این قشر در مدارس در دست اجرا است که مقرر می‌باشد در این راستا به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه ابتدایی در این طرح خدمات مربوطه ارائه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت هم کنون کشور اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن فشار‌های مختلفی را بر کشور وارد کرده، وحدت و انسجام جامعه ما از اهمیت بسیار برخوردار است. شرایط کنونی وضعیتی نیست که در مقابل هم قرار گیریم و همه باید در راستای تحقق منویات رهبری گام برداریم تا بتوانیم دشمن را به شکست بکشانیم و پیروز میدان باشیم.

انتهای پیام/س

سفر وزیر بهداشت به اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.