پیش بینی صادرات بیش از ۲ میلیون دلاری خراسان رضوی

صادرات امسال خراسان رضوی بیش از ۲ میلیون دلار پیش بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: روند توسعه صادرات استان از سال ۹۲ رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: صادرات خراسان رضوی از هزار و ۶۵۴ میلیون دلار سال ۹۲ به دو هزار و ۲۵۴ میلیون دلار در سال ۹۷ رسیده و پیش بینی امسال صادرات استان دو هزار و ۲۰۰ میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی ۲۴۰ دلار و وزن صادرات انجام شده ۶۷۷ هزار تن کالا است.

خانم علیرضایی افزود: مهمترین کشور‌های هدف صادراتی, افغانستان، عراق، ترکمنستان، امارات، ازبکستان، پاکستان، هنگ کنگ، ویتنام، قزاقستان و قرقیزستان هستند.
 
وی ادامه داد: تولید صنایع معدنی مانند مقاطع فولادی، ظروف چینی و فولاد خام در خراسان رضوی روند افزایشی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت هزار و ۶۰ فقره معدن با ذخیره ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن و استخراج اسمی سالانه ۶۸ میلیون تن پروانه بهره برداری در استان صادرشده است که مجوز این معادن با سرمایه گذاری ۷ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۱۰ هزار و ۴۸۳ نفر صادر شده است.

وی تأکید کرد: سهم خراسان رضوی از تسهیلات و یارانه قانون بودجه امسال ۱۱ هزار و ۸۷ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۶۷ میلیارد ریال یارانه تسهیلات است که به طرح‌های نیمه تمام، بازسازی و نوسازی واحد‌های صنعتی، تامین سرمایه در گردش واحد‌ها اختصاص می‌یابد.
 
انتهای پیام//م.پ
 

صادرات خراسان رضوی به بیش از 2 میلیون دلار خواهد رسید

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.