مسئول کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی:

کیهانی باید خودش به محرومیتش اعتراض کند

اشکان اردیبهشت گفت: حسین کیهانی مورد خطاب فدراسیون جهانی است و خودش باید به حکم محرومیتش اعتراض کند.

اشکان اردیبهشت مسئول کمیته پزشکی ورزشی و ضد دوپینگ فدراسیون دوومیدانی کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محرومیت ۴ ساله حسین کیهانی که از سوی سازمان مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی تایید شد، اظهار کرد: رونوشت نامه محرومیت ۴ ساله کیهانی روز گذشته به فدراسیون دوومیدانی ارسال و به حسین کیهانی هم محرومیتش ابلاغ شد. به هر حال با توجه به اینکه طرف حساب این موضوع حسین کیهانی است خودش باید درخواست اعتراض به این حکم را به داگاه CAS یا استیناف بدهد.

او ادامه داد: حسین کیهانی به علت استفاده از ماده ممنوعه (EPO) به مدت ۴ سال محروم شده است و این ورزشکار می‌تواند به دادگاه استیناف یا دادگاه CAS شکایت کند تا شاید این محرومیت کاهش یابد. ما فقط می‌توانیم به کیهانی مشاوره بدهیم که چه اقداماتی برای کاهش محرومیتش انجام بدهد و نمی‌توانیم درخواست تجدید نظر در این محرومیت بدهیم. به هر حال فدراسیون جهانی حسین کیهانی را مورد خطاب خود قرار می‌دهد و او باید در این زمینه پاسخگو باشد.

اردیبهشت تصریح کرد: زمانی که نامه اول دوپینگ کیهانی را دریافت کردیم یکسری از مستندات را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و حتی ۲ بار پافشاری کردیم، اما آن‌ها دلایل ما را نپذیرفتند و حکم محرومیت ۴ ساله را صادر کردند. نامه اول فوق محرمانه بود و فدراسیون جهانی بی اخلاقی کرد و موضوع دوپینگ کیهانی را رسانه‌ای کرد و ما به این موضوع اعتراض کردیم، اما اکنون حکم محرومیتش صادر و این حکم رسانه‌ای شده است.

او خاطر نشان کرد: باید یک زمانی بگذرد تا ما شروع به رایزنی و مکاتبه با فدراسیون جهانی کنیم و همه تلاش خود را می‌کنیم به ورزشکار ملی پوش و پرافتخار کشورمان را کمک کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات اردیبهشت درباره محرومیت ۴ ساله کیهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار