معاون دادستان عمومی و انقلاب قم عنوان کرد؛

دستگاه قضایی پلمب قهوه‌خانه‌های غیرمجاز را در دستور کار قرار داده است

سلطانی گفت:دستگاه قضایی پلمب مسافرخانه ها وقهوه‌خانه‌هایی که غیرمجاز هستند را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ علی‌اصغر سلطانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قم برگزار شد گفت: نظارت بر مهمان‌خانه‌ها و مسافرخانه‌ها وظیفه ذاتی سازمان میراث فرهنگی است، مسافرخانه‌های غیرمجاز هم باید از سوی میراث فرهنگی شناسایی‌شده و توسط پلیس اماکن پلمب شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به وجود نظارت بر مجتمع‌های توریستی و بین‌راهی در استان عنوان کرد: پلیس اماکن یکی از وظایف نظارتی‌اش مراجعه به این مجتمع‌ها است و باید به‌صورت نامحسوس بر این مجتمع‌ها نظارت می‌کند و اگر مورد خاصی بود با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۷ قانون صنفی، پلیس اماکن وظیفه پلمب و برخورد با واحد‌های غیرمجاز با موافقت اصناف را دارد، در این راستا دستگاه قضایی پلمب قهوه‌خانه‌هایی که غیرمجاز هستند را در دستور کار قرار داده است.

سلطانی ادامه داد: دستورالعملی هم به وزارت بهداشت صادرشده مبنی بر اینکه مراکزی که در کنار غذا به مشتریان خود قلیان می‌دهند با آن‌ها برخورد شده و با دستور قضایی این مراکز بسته می‌شود.

همچنین معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب قم نیز با اشاره به اجرای طرح سراسری ناظر در قم افزود: مقدمات این طرح در کل کشور تصویب‌شده و تمام اقداماتی که در طرح ناظر صورت می‌گیرد با هماهنگی مقام ناظر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب با بیان اینکه بیش از هزار نفر در طرح ناظر ساماندهی شده‌اند،تصریح کرد: این طرح مربوط به مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بوده، اما فعلاً در مورد فقط بدحجابی عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: بعد از انجام تخلف بلافاصله یک پیامک به مالک خودروی فرد متخلف داده می‌شود که در این نقطه مشهود دچار جرم محسوس شده‌اید، مالک باید ظرف یک ماه برود و پاسخگوی عملی که صورت گرفته باشد، اما اگر ظرف یک ماه مراجعه نکند خودرو توقیف می‌شود.

انتهای پیام/ح

 اجرای طرح سراسری ناظر در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار