رسیدگی به ۹۰ درصد پرونده‌های قضایی رفسنجان

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: در سال گذشته از ۳۳ هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی به ۳۳ هزار و ۳۰۰ پرونده یعنی چیزی بالای ۹۰ درصد پرونده‌ها رسیدگی شد.

رسیدگی به ۹۰ درصد پرونده‌های قضایی رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام محمد پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه با حضور جمعی از خبرنگاران در محل دادگستری رفسنجان برگزار شد گفت: شهید بهشتی با اعلام این گفته که " قرار نیست امام (ره) سپر بلای ما باشند بلکه ما باید سپری بلای امام (ره) باشیم " در مقابل هجمه‌های بنی صدر و منافقین ایستاد، امروز انقلابیون خواص و نخبگان سیاسی نیز باید از وی درس گرفته و خود را سپر بلای رهبری کنند.

وی با اشاره به انتصاب رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضا افزود: انتصاب  وی با آغاز گام دوم انقلاب مصادف شد و وی اولین رئیسی است که از درون قوه انتخاب شدند زیرا حجت الاسلام رئیسی به تمام زوایای کار در سیستم قضایی آشنابوده ضمن جوانی،  تحرک بالایی بالا دارند وامیدوارم با حرکات جهادی که آغاز کرده است موفقیت های بزرگی را به ارمغان آورند.

حجت الاسلام پورمحمدی بابا اشاره به فعالیت ۲۰ قاضی در دستگاه قضایی رفسنجان بیان داشت: سال قبل ۳۳ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد دستگاه قضایی شده که از این تعداد به ۳۳ هزار و ۳۰۰ پرونده رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: ۷ شعبه حقوقی و کیفری در دادگستری رفسنجان فعال است و در سال گذشته از مجموع هر شعبه ۲۳۰ پرونده در ماه رسیدگی کرده است.

پور محمدی با بیان اینکه اولین خواسته دردعاوی حقوقی مهریه است تصریح کرد: مسائل خانواده بیشترین تعداد پرونده‌های حقوقی را تشکیل می‌دهد و در مرحله‌ی بعد مطالبه وجه بانک‌ها از مردم یا مردم از مردم است.

وی اظهار داشت: به دنبال جامعه ای که جرم در آن صفر باشد ودور از دسترس،نیستیم، آنچه اهمیت دارد استانداری سازی در بحث جرم و دعاوی است.

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: ۷۰ درصد جرائم کشور ریشه در مواد مخدر دارد که ۴۵ درصد آن ارتباط مستقیم با مواد است.

وی افزود: ۲۲ دستگاه در کشور متولی برخورد با مواد مخدر است واین برخوردها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، اما به نتیجه مطلوب دست نیافتیم.

وی تاکید کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در کنار برخورد سلبی بایستی میل به مصرف را کاهش دهیم وهرآنچه در توان داریم دراین بخش مایه بگذاریم.

انتهای پیام/ح

رسیدگی خوب به پرونده های قضایی رفسنجان

برچسب ها: دادگستری ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار