حجم خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از صد هزار تن گذشت

با گذشت یک ماه از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی ۱۱۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شده است.

عبور حجم خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از ۱۰۰۰ تنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حمیدرضا نوری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ کشور گفت: خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد ماه با پیش بینی ۶۸ مرکز و کمیسیون با پراکنش مناسب در سطح خراسان رضوی آغاز شده است.

 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ کشور افزود: امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید و نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال خریداری می‌شود. با توجه به کیفیت مناسب محصول تولید خراسان رضوی متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم در این استان به ۱۷ هزار و ۳۳۰ ریال افزایش پیدا کرده است.

نوری ارزش مجموع گندم تاکنون خریداری شده در خراسان رضوی را هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این چارچوب تاکنون ۴۴ درصد از وجه خرید گندم به حساب کشاورزان خراسانی واریز شده است و امیدواریم با پیگیری‌های در جریان، پرداخت وجوه خرید گندم به تولیدکنندگان آن شتاب بیشتری گیرد.

وی در ادامه همچنین پرداخت کرایه حمل به کشاورزان را یکی از اقدامات خوب در فصل خرید امسال عنوان و اظهار داشت: بطور متوسط در ازای هر کیلوگرم گندم مبلغ ۲۰۰ ریال کرایه حمل برای کشاورزان در نظر گرفته شده که از این منظر تاکنون ۱۲ هزار ۷۳۱ میلیون ریال بر وجه گندم خریداری به عنوان کرایه حمل افزوده شده است.

 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ کشور ادامه داد: روند خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از شهرستانهای جنوب این استان آغاز شد و هم اینک در سطح همه شهرستانهای خراسان رضوی ادامه دارد.

وی با اشاره به خرید دانه‌های روغنی در خراسان رضوی  گفت: تاکنون در این چارچوب نیز دو هزار و ۳۰۰ تن دانه روغنی کلزا در قالب فعالیت ۱۴ مرکز و کمیسیون در سطح این استان خریداری شده است. قیمت پایه خرید تضمینی دانه‌های روغنی با احتساب ۱۰ درصد رطوبت و دو درصد ناخالصی ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال است.

شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی را زیر پوشش خود دارد.

انتهای پیام//ع.م

حجم خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از ۱۰۰ هزار تن گذشت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.