غربالگری رایگان فشار خون بالای بیش از ۲۲۲ هزار نفر در شیراز

مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز با هدف شناسایی بیماران دارای فشار خون بالا و تشخیص افراد سالم تاکنون ۱۵۵ هزار و ۷۹۲ نفر را در سامانه سیب و ۶۶ هزار و ۳۰۸ نفر را غربالگری رایگان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد رضا زاده رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون طرحی است که از سوی وزارت بهداشت در کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد، و یکی از اهداف مهم آن شناسایی بیماران جدید و سپس مراقبت و پیشگیری از پیامدهای این بیماری است، این مرکز صحت و دقت اندازه گیری ها و تشخیص درست بیماران و افراد سالم را در اولویت خود قرار داده است.

وی افزود: به این منظور همگام با پزشکان خانواده ومراقبین سلامت مراکز دولتی وخصوصی، کارشناسان زبده بهداشت محیط، حرفه ای، بهداشت روان، تغذیه، دهان ودندان و خانواده و بهره گیری از داوطلبین سلامت دوره دیده، باحضور فعال خود تا پاسی از شب در غرفه ها، مساجد، حسینیه ها، فرهنگسراها، اداره ها، دانشگاه ها، بوستان ها، ایستگاه های مترو، ترمینال ها، مجتمع های تجاری، مسکونی وحتی درب مغازه و منازل مشغول سنجش فشارخون هستند.

رضازاده ادامه داد: نظر به اینکه از آمارهای استخراجی این طرح در برنامه ریزی های کلان سلامت شهر شیراز و استان فارس استفاده خواهد شد، وبرای پیشگیری از اتلاف وقت، منابع انسانی این سنجش ها صادقانه و با دقت بسیار انجام شده است و ما کیفیت را فدای کمیت نکرده ایم.

رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر بیان کرد: در حال حاضر با فراخوان تلفنی به جمعیت باقی مانده تحت پوشش این مرکز، و پیگیری منزل به منزل در صدد افزایش مشارکت مردم در این بسیج ملی هستیم.

وی، از مردم شهرستان شیراز تقاضا کرد که هرچه سریع تر به مراکز خدمات جامع سلامت یا پزشکان خانواده خود به منظور اندازه گیری و ثبت فشار خون خود مراجعه نمایند.

گفتنی است پس از ثبت فشارخون هر فرد، از طریق پیامک به تلفن همراه وی، اطلاعات مربوط به فشارخون و نحوه پیشگیری یا درمان ارسال می شود.
انتهای پیام/م

طرح سنجش فشار خون در استان فارس

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار