صدور بیش از ۱ میلیون ابلاغ الکترونیک قضایی در هرمزگان

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان گفت: از سال ۹۵ تا کنون بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ابلاغ الکترونیک قضایی صادر شده است.

صدور بیش از ۱ میلیون ابلاغ الکترونیک قضایی در هرمزگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، مجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در مراسم افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر درگهان جزیره قشم گفت: از سال ۹۵ تا کنون بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ابلاغ الکترونیک قضایی صادر شده است.

او افزود: صدور این  تعداد ابلاغ الکترونیک قضایی سبب  صرفه جویی بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان گفت: اگر این روند همچنان به صورت سنتی و با استفاده از اوراق دستی یا چاپی انجام می‌شد، ضمن تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت المال و اتلاف وقت  طرفین و مراجع قضایی از شفافیت کافی نیز برخوردار نبود.

دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر درگهان  با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری حدود ۲ میلیارد ریال در  ساختمانی به مساحت ۸۰ مترمربع آماده خدمت رسانی به مردم است.

مجتبی قهرمانی افزود:   پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض ها، لوایح و تمامی اقداماتی که به صورت ادارای در بدو مراجعه به دادگستری‌ها مورد نیاز است در این دفاتر انجام می‌شود.

او گفت:ثبت نام در سامانه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است نیز در این دفاتر انجام می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان،کاهش  مراجعه حضوری به دادگستری و سرعت، دقت و شفافیت را از فواید راه اندازی این دفاتر و استفاده از ابلاغ الکترونیک برشمرد و  افزود: جلوگیری از اطاله دادرسی و دسترسی مردم سراسر کشور برای ثبت دادخواست‌ از دیگر مزایای این دفاتر است.

انتهای پیام/ب

ابلاغ الکترونیک قضایی کاهش هزینه ها و سرعت در رسیدگی به پرونده ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.