بار آلودگی فاضلاب بهداشتی مشهد به بالاتر از حد استاندارد رسید

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بار آلودگی کنونی فاضلاب بهداشتی در کلانشهر مشهد بسیار بالاتر از استاندارد‌های لازم ست.

بار آلودگی فاضلاب بهداشتی مشهد به بالاتر از حد استاندارد رسید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عرفانی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون ظرفیت تصفیه خانه‌های مشهد معادل ۲۶۳ هزارمتر مکعب در روز است، اما به دلیل بار آلودگی بالای فاضلاب بهداشتی تولیدی در این شهر معادل دو سوم این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دلیل روزانه ۱۸۰ هزار مترمکعب فاضلاب بهداشتی بسیار بالاتر از استاندارد‌های فاضلاب بهداشتی در تصفیه خانه‌ها وارد می‌شود که بالا بودن بار آلودگی خارج از استاندارد، موجب می‌شود پساب خروجی تصفیه خانه نیز از استاندارد‌های لازم و مورد نظر برخوردار نباشد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون پنج تصفیه خانه در مشهد فعالیت دارند که اغلب مشاهده می‌شود که میزان BOD و COD به عنوان پارامتر‌های مهم سنجش آلودگی فاضلاب در فاضلاب تولیدی مشهد بسیار بالا است.

عرفانی ادامه داد: مدیریت فاضلاب بهداشتی مشهد از مسائل مهمی است که با توجه به رشد روز افزون جمعیت ضرورت آن افزایش می‌یابد. در افق ۱۴۲۰ برای کلانشهر مشهد ظرفیت تصفیه خانه‌های این کلانشهر باید به ۸۱۴ هزار متر مکعب در روز برسد.

وی گفت: برنامه ریزی‌های خوبی برای تحقق این افق انجام شده، اما ساماندهی فاضلاب بهداشتی تولیدی در مشهد و جلوگیری از اختلاط با سایر فاضلاب‌ها امری ضروری است.
 
انتهای پیام//م.پ
 

بالا رفتن بار آلودگی فاضلاب بهداشتی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.