مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد:

شاخصه‌ مهم توسعه یافتگی کشور‌ها توسعه یافتگی شرکت‌های آب و فاضلاب آنهاست/امید است بتوانیم در بخش سرمایه گذاری به مدیریت و کنترل مناسبی برسیم

شاخصه‌ مهم توسعه یافتگی کشور‌ها توسعه یافتگی شرکت‌های آب و فاضلاب آنهاست/امید است بتوانیم در بخش سرمایه گذاری به مدیریت و کنترل مناسبی برسیممدیرعامل آب و فاضلاب مشهد گفت: یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی کشور‌ها توسعه یافتگی شرکت‌های اب و فاضلاب آنهاست و این موضوع به آن بستگی دارد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حسین اسماعیلیان مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد در دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب که با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در مشهد در حال برگزاری است گفت: سابقه مطالعات فاضلاب‌های شهری مشهد به عنوان دومین کلانشهر کشور به دهه ٥٠ بر می‌گردد و ما از سال ١٣٥٣ مطالعات خود را آغاز نموده ایم ، اما تا سال ١٣٧٣ عملیاتی نشده است.
 
وی تصریح کرد: تا کنون حدود ٣ هزار و ٤٠٠ کیلومتر از ٤ هزار ٨٠٠ کیلومتر این شهر در محدوده پوشش شبکه‌های جمع آوری فاضلاب بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد گفت: در سال ٩٥ و ٩٦ مبلغی بیش از ١٠٠میلیار تومان برای مدیریت آب اختصاص داده شد.

اسماعیلیان افزود: سهم اعتبارات عمرانی کاهش پیدا کرده و اعتبارات حاشیه شهر‌ها با پیگیری استانداری برای شرکت آب و فاضلاب اختصاص یافت که ٣٠٧ کیلومتر اجرای شبکه‌های فاضلاب را توانستیم انجام دهیم.

عمدتا در نواحی و حاشیه شهر مشهد در حال فعالیت هستیم

وی تصریح کرد: ما در شبکه به نسبت میانگین کشور جلو هستیم و پوشش ٧٠ درصدی را داریم ؛ اما در حوزه تصفیه بندی خانه‌های فاضلاب که هزینه زیادی هم می‌برد عقب مانده ایم و تا کنون ١٤٣ هزار تصفیه خانه در حال ساخت است که افق و آینده ای که برای آن رقم تا سال‌های آتی میبینیم حدود ٤٩٩ هزار تصفیه خانه می باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد گفت: ما هزار و ٤٠٠ کیلومتر شبکه باقی مانده داریم و برای تکمیل این شبکه ٧٠٠میلیار تومان اعتبار نیاز است و در بخش تصفیه خانه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن  ٢هزار میلیار تومان است ؛ این درحالی است که اعتبار دولتی ما ٨ میلیارد تومان است.

انتهای پیام//آ.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.