رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

مشکل آب مهم‌ترین معضل توسعه برای خراسان رضوی است/دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی همکاری و برطرف کردن بحران آب را دارد

مشکل آب مهم‌ترین معضل توسعه برای خراسان رضوی است/دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی همکاری در جهت حمایت و برطرف کردن بحران آب در استان را داردرئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت:خراسان رضوی در مکان و شرایطی واقع شده است که مشکل آب مهم‌ترین معضل توسعه برای این استان است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب که با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در مشهد در حال برگزاری است گفت: خراسان رضوی در مکان و شرایطی واقع شده است که مشکل آب مهم‌ترین معضل توسعه برای این استان است.

وی تصریح کرد: بیشترین کمبود آب را شاهد هستیم و شاید هیچ مرکز علمی مانند دانشگاه فردوسی در دنیا نباشد که صدها کیلومتر در اطرافش مشکل آب وحود داشته باشد ، امید است با کمک مراکز علمی و اجرایی این معضل را مدیریت کنیم.
 
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به نیم قرن تجربه در محیط زیست گفت: توسعه تمدن ، فرهنگ ، اقتصاد و ... همه این‌ها در شرایطی محقق می‌شوند که زیر ساخت های اصلی حیات موجود باشد.

کافی افزود: می‌دانیم که آب و خاک و آتش و هوا عناصر اصلی حیات هستند و این زیر ساخت‌ها به هیچ عنوان نباید فدای رو بنا‌ها شوند.

وی تصریح کرد: به عنوان یکی از کسانی که در ٤٠ سال گذشته در جریان برنامه‌های مختلف بهره برداری از این عناصر بوده ام عملکرد ٤٠ سال گذشته ما به هیچ وجه با تراز فرهنگی ایران سازگار نبوده است و ما ظلم فراوارن به این زیرساخت‌های اصلی کرده ایم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امید است بتوانیم این مسائل را جبران کنیم و ملت ایران مردمی هستند که در طول تاریخ زحمات فراوانی کشیده اند تا زیست بوم و محیط زیست خود را حفظ کنند.

انتهای پیام//آ.ح
 

مردم ایران تلاش می کنند تا محیط زیست را حفظ کنند

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.