مدیرکل دفتر نظام‌های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو:

٩٩ درصد خراسان رضوی دچار خشکسالی شده است/بخش عمده‌ای از وقت و انرژی دولت صرف مدیریت بحران آب می شود

٩٩ درصد خراسان رضوی دچار خشکسالی شده است/بخش عمده‌ای از وقت و انرژی دولت صرف مدیریت بحران آب می شودمديركل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا گفت:امروزه به شرایطی رسیده ایم که انسان طبیعت را به خدمت خود گرفته است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، جواد مبیدی مديركل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا در دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب که با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در مشهد در حال برگزاری است گفت: در خراسان رضوی در شرایطی زندگی می کنیم که در ٣٧ دشت آن  ٣٤ دشت با معضل کمبود آب مواجه است و بارندگی در ده سال گذشته به کمتر از ٢٠٠ میلی متردر خراسان رضوی رسیده است.

وی تصریح کرد: ٩٩ درصد خراسان رضوی دچار خشکسالی است ؛ در بخشی از شهرستان هایی که در نزدیکی مشهد قرار گرفته اند دچار معضل مهاجر پذیری هستیم و نیاز است کمک و کنترل جمعیت صورت گیرد.

مديركل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا گفت: هم باید منابع آب را در مناطق استانی کنترل کنیم و هم معضل افزایش جمعیت را مدیریت کنیم.

مبیدی افزود: در سطح مشهد و خراسان رضوی اقداماتی را در زمینه آب انجام داده ایم و در این مسئله دارای راهبرد و هدف بسیاری هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که دیدگاه ما به عنوان مردم و متولیان نسبت به محیط زیست چیست؟ امروزه به شرایطی رسیده ایم که انسان طبیعت را به خدمت خود گرفته است ، اما انسان خود از طبیعت است و طبیعت مادر انسان ها است.

مديركل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا گفت: اگر از طریق دیدگاهی و فلسفی و معضل اجتماعی به موضوع محیط زیست و بحران آب بپردازیم می‌توانیم آن را حل کنیم ؛ سبک زندگی، بهره برداری و مدیریت ما دچار اشکالاتی است.
 
انتهای پیام//آ.ح
 

سبک زندگی، بهره برداری و مدیریت ما دچار اشکالاتی است

برچسب ها: خشکسالی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار