صادرات کالاهای غیرنفتی از آستارا

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۱۶۶ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک آستارا صادر شد.

صادرات کالاهای غیرنفتی از آستارابه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رسول امیدی مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۸۳میلیون دلار کالای غیرنفتی در ۳ماه نخست امسال از گمرک آستارا صادر شد.

وی با بیان اینکه، این مقدار ارز با صادرات ۱۶۶ هزار تن کالای غیرنفتی وارد کشور شد، افزود: محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات فلزی و معدنی از مهمترین کالا‌هایی بودند که از گمرک آستارا به کشور‌های جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شد.

مدیرکل گمرک آستارا گفت: همچنین در ۳ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۷۹۶ تن کالا به ارزش ۱۵ میلیون و ۱۸۵ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا صادر شد.

رسول امیدی افزود: مهمترین کالا‌های صادرات چمدانی مواد غذایی، مواد پلاستیکی، محصولات کشاورزی بود که به کشور جمهوری آذربایجان صادر شد.

وی همچنین از واردات ۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۵ میلیون دلار از گمرک آستارا خبرداد و گفت: مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات، ماشین آلات و لوازم برقی مهمترین کالا‌هایی بود که از کشور‌های روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شد.

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه، در ۳ ماه امسال ۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۳ میلیون دلار از گمرک آستارا ترانزیت شد، افزود: همچنین در این مدت ۴۳۲ هزار و ۶۱۹ مسافر از مرز گمرک آستارا تردد کردند.

رسول امیدی با اشاره به فعالیت خط ریلی آستارا - آستارا، افزود: در ۳ ماه نخست امسال ۱۸هزار و ۹۰۸تن کالا به ارزش ۴ میلیون و ۳۰هزار دلار با ۳۰۷واگن قطار از راه آهن گمرک این شهرستان به کشور‌های روسیه، گرجستان، اوکراین و قزاقستان صادر شد.

وی با بیان اینکه، ۶۲هزار و ۱۲۵تن کالا با ۹۹۲واگن به ارزش ۱۸میلیون و ۳۹۸هزار و ۶۴دلار به بارانداز راه آهن آستارا وارد شد، تصریح کرد: سرامیک، سیمان، سنگ و کلینکر از کالا‌های صادراتی و تخته ام دی اف، چوب و غلات از مهمترین کالا‌های وارداتی بودند که با خط ریلی جابجا شد.

 

انتهای پیام / ق 

 

صدور کالاهای غیر نفتی از بندر مرزی آستارا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.