سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد؛

ثبت‌نام بیش از ۲ هزار داروخانه در سامانه بسیج ملی کنترل فشارخون

شعیبی گفت: بیش از ۲ هزار داروخانه برای مشارکت فعال در طرح بسیج ملی فشار خون ثبت نام کردند و از این بین هزار داروخانه انتخاب شدند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام شعیبی سخنگوی سازمان غذا و دارو  با اشاره به اجرای «بسیج ملی کنترل فشارخون» اظهار کرد: سازمان غذا و دارو طی فراخوانی از داروخانه‌های سراسر کشور برای مشارکت در این طرح دعوت کرد که بر این اساس تعداد زیادی از داروخانه‌ها برای مشارکت داوطلبانه در این بسیج ملی اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی داروخانه‌های خصوصی برای ایستگاه اندازه‌گیری فشار خون

وی با اشاره به اینکه در آغاز این طرح بیش از ۲هزار و ۶۰۰ داروخانه خصوصی داوطلب مشارکت به‌عنوان ایستگاه اندازه‌گیری و غربالگری شدند، عنوان کرد: ارائه خدمت در داروخانه‌ها باید تابع استاندارد‌های خاصی باشد، بر این اساس حدود ۱۰۰۰ داروخانه در سامانه بسیج ملی کنترل فشارخون ثبت و انتخاب شدند که در حال ارائه خدمات هستند و به‌صورت روزانه رصد می‌شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: بسیج ملی کنترل فشارخون برای جلب‌توجه مردم به اهمیت این بیماری، شناسایی و غربالگری بیمارانی اجرا می‌شود که از بیماری خود مطلع نیستند. مردم نباید تنها به دوره اجرای این طرح اکتفا کنند بلکه پیگیری بیماران شناسایی‌شده پس از پایان پویش نیز ضروری است.

به گفته وی دانش و مهارت داروسازان در ارائه خدمت مدیریت دارودرمانی بیماران مبتلابه پرفشاری خون می‌تواند کمک بزرگی به ادامه روند این بسیج ملی باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار