۱۵۰ معتاد بهبود یافته به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: امسال ۱۵۰ معتاد بهبود یافته متقاضی شغل برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: سال گذشته با برگزاری دوره‌های آموزشی، ۱۵۰ معتاد بهبود یافته متقاضی شغل، توانمد سازی شدند و امسال برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

غلامرضایی افزود: در حال حاضر حدود ۲ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد استان پذیرش شده اند که از این تعداد حدود ۳۰ نفر بانوان هستند.

وی اضافه کرد: در استان ۲۱ مرکز ترک اعتیاد ویژه مردان و یک مرکز ویژه زنان فعال است.

به گفته وی، در این مراکز خدمات روان شناختی و مددکاری و پزشکی به صورت روزانه ارائه می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان، هزینه درمان هر معتاد را ۷۰۰ هزار تومان بیان کرد و گفت: ۴۰ درصد از این میزان را بهزیستی به صورت یارانه پرداخت می‌کند و مابقی هزینه از سوی خانواده تامین می‌شود.

وی در ادامه از فعالیت یک مراکز اقامتی بلند مدت (TC) در استان خبر داد و گفت: این مرکز با زمان اقامت ۴ تا ۶ ماه برای درمان و بازتوانی بیماران وابسته به مواد که روابط بین فردی و کارکرد اجتماعی آن‌ها به شدت افت کرده است، فعالیت می‌کند.

غلامرضایی، خدمات روانپزشکی، روانشناختی، مشاوره، آموزش خانواده، گروه درمانی، تشکیل گروه‌های خودیار خدمات مددکاری و پیگیری از جمله برنامه‌های این مرکز شبانه روزی است.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۲۱ مرکز ترک اعتیاد ویژه مردان و یک مرکز ویژه زنان در قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.