بیشتر متکدیان استان قزوین مهاجر و غیربومی هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بیشتر متکدیان استان افراد غیربومی و مهاجر هستند که باید با برنامه ریزی دستگاه‌های متولی، جلوی فعالیت آن‌ها را گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بازدید از مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه بیشتر متکدیان استان قزوین مهاجر و غیربومی هستند گفت: باید واحد گشت مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری برای جمع آوری متکدیان از معابر، محلات، آرامستان‌ها و سایر مراکز شهر اقدام و آن‌ها را به دستگاه‌های مرتبط معرفی کند.

بیدخام افزود: حمایت، توانمندسازی و اشتغالزایی این افراد می‌تواند زمینه بازگشت آنان به خانواده را فراهم کند و جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.

وی اضافه کرد: شهروندان باید مطلع باشند که دستگاه‌های حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد خیریه بهتر می‌توانند به نیازمندان واقعی کمک کنند و باید هرنوع کمکی از طریق این مراکز به نیازمندان واقعی صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: اگر کسی این افراد نیازمند را می‌شناسند می‌تواند به کمیته امداد، بهزیستی یا مراکز خیریه اطلاع دهد تا اقدام عملیاتی و کارگشا در خصوص آن‌ها انجام شود.

بیدخام تاکید کرد: برای حل مشکلات متکدیان و کودکان خیابانی در وهله اول باید از طریق فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه‌ها فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم در سطح جامعه صورت گیرد و در گام بعد طبق آئین نامه‌ها برای ساماندهی آن‌ها اقدام کرد و بر اساس وضعیت بومی هر شهر برنامه ریزی شود.

وی یادآور شد: سامانه ۱۳۷ برای پاسخگویی افراد در حوزه اقامت افراد بی‌خانمان در نظر گرفته شده است و شهروندان می‌توانند در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ک

بازدید از مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار