صبح امروز؛

عراقچی عازم اتریش شد

معاون سیاسی وزارت خارجه به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام عازم وین شد.

عراقچی عازم اتریش شدبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه صبح امروز به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور مدیران سیاسی ایران و کشور‌های چهار به‌علاوه یک، به وین سفر کرد.

تازه‌ترین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین وزیر و مدیران سیاسی کشور‌های ایران، آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین جمعه (۷ تیر ماه ۱۳۹۸) در وین برگزار خواهد شد.

عراقچی روز جمعه ریاست هیأت کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده خواهد داشت.
 
گفتنی است، ایران آماده می‌شود تا در سایه ناکارآمدی اقدامات اروپا اقدام‌های تقابلی خود را در برابر عدم اجرای تعهدات طرف‌های باقی مانده در برجام افزایش دهد، همزمان دولت‌های باقی مانده در برجام، روز جمعه در وین اتریش، شامل ایران، روسیه، چین و سه کشور اروپایی، فرانسه، بریتانیا و آلمان، در سطح مدیران سیاسی دور هم جمع می‌شوند تا موانع موجود در اجرای تعهدات برجامی کشور‌های باقی‌مانده را، یک سال بعد از خروج امریکا از این توافق بررسی کنند. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ۱۸ اردیبهشت ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران بر اساس ساز و کاری که در مواد ۲۶ و ۳۶ برجام به ایران داده‌شده است، اجرای بخشی از تعهدات ایران در برجام را متوقف می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار