اشرف غنی: وابستگی شدید طالبان و پاکستان باید تغییر کند

رئیس جمهور افغانستان ضمن انتقاد از وابستگی شدید میان طالبان و پاکستان، خواستار تغییر در این روند شد.

اشرف غنی: وابستگی شدید طالبان و پاکستان باید تغییر کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان طی نشستی در موسسه مطالعات راهبردی اسلام‌آباد، ضمن انتقاد از وابستگی شدید میان طالبان و پاکستان، خواستار تغییر در این روند شد.

اشرف غنی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های دولت وحدت ملی افغانستان عادی سازی پیوندها با پاکستان و پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای حل اختلافات است.

وی افزود: لوی جرگه افغانستان به دنبال ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به خشونت‌ها است و اشتباهات گذشته نباید در پیوندهای جدید افغانستان و پاکستان تکرار شود.

وی از عمران خان خواست تا هیاتی را در سطح مدیران و وزرا برای حل اختلافات با افغانستان تشکیل دهد. اشرف غنی همچنین از آمادگی اتحادیه اروپا در این زمینه خبر داد.

رئیس جمهور افغانستان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را یکی از اولویت‌ها و نیازهای مردم این کشور خواند و گفت که صلح در آینده یکی از حقوق اساسی مردم افغانستان خواهد بود.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به مذاکرات این کشور با کشورهای دیگر در جهت برقراری صلح و امنیت در افغانستان تاکید کرد که افغانستان هیچگاه مستعمره نخواهد شد و این را نخواهد پذیرفت.

یادآوری می کنیم که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز پنجشنبه در راس یک هیات بلند رتبه راهی پاکستان شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار